ביקורת מס בצפון; בעלת מכון יופי: "פספסתי רישום, מה לעשות"

רשות המסים ערכה בשבוע שעבר מבצע ביקורת בעכו והסביבה ■ בעל דוכן למכירת אוכל מוכן בקניות בקריית ביאליק: "אנחנו רושמים בסוף היום"

רשות המיסים / צלם: אריאל ירוזלימסקי
רשות המיסים / צלם: אריאל ירוזלימסקי

אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכו בשבוע שעבר מבצע ביקורת רישום הכנסות בעכו והסביבה, בדגש על הקניונים באזור. במסגרת המבצע נערכו 114 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים בנהריה, קריית ביאליק, קריית מוצקין ועוד, מהן עולה כי כ-11% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

מתשאול לקוח הלומד נהיגה אצל מורה מכפר יאסיף התברר כי הנ"ל העביר לו 1,000 שקל, בעוד שבספרי החשבונות של המורה לא נמצא לכך זכר. מורה הנהיגה בתגובה: "התלמיד עדיין לא ניגש לטסט, ארשום את הכסף כשייגש".

בדוכן למכירת אוכל מוכן בקניון בקריית ביאליק גילו המבקרים הכנסות לא רשומות של כ-2,500 שקל, זאת בעקבות קניית ביקורת שנערכה במקום. בעל המקום הסביר כי "אנחנו רושמים בסוף היום".

במכון יופי בעכו נמצאו הכנסות של כ-2,000 שקל ללא רישום. בעלת העסק טענה: "אתמול היה לחץ, בשבת רציתי לרשום את כלל ההכנסות". במכון יופי נוסף בקריית ביאליק נמצאו הכנסות של כ-1,100 שקל ללא רישום. בעלת המקום הסבירה: "מה לעשות, פספסתי אותן ולא רשמתי".

בדוכן אוכל מוכן בקניון בעכו נערכה ביקורת ספרים, והתגלה כי הכנסות של 1,000 שקל לא נרשמו. בעל הדוכן למבקרים: "אי-אפשר לרשום כל דבר".