איל וולדמן: "המיזוג עם איזיצ'יפ הוא לא מיזוג נוחות"

בעלי המניות באיזיצ'יפ אישרו את המכירה למלאנוקס, שתשלם 811 מיליון דולר, ומנכ"ל מלאנוקס מבטיח: "זו תהיה חברה יותר גדולה, עם צמיחה מהירה יותר ושילוב של הטכנולוגיות. אנחנו גאים בכך שמדובר בעסקה הגדולה אי פעם בין חברות היי-טק ישראליות"

איל וולדמן, ואלי פרוכטר / צילום: איל יצהר
איל וולדמן, ואלי פרוכטר / צילום: איל יצהר

"איזיצ'יפ היא רכישה אסטרטגית עבור מלאנוקס. היא תוסיף לנו טכנולוגיות של עיבוד מידע, ואני מקווה שבעוד מספר שנים נראה בשוק מוצרים שמשלבים את הטכנולוגיות של שתי החברות", כך אמר היום איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, לאחר שאתמול עברו החברות את המשוכה המשמעותית ביותר בדרך לאישור העסקה.

מלאנוקס  רוכשת את איזיצ'יפ  בעסקה של 811 מיליון דולר (כ-610 מיליון דולר בנטרול המזומן בקופת איזיצ'יפ, ולפי מחיר של 25.5 דולר למניה), ואתמול בעלי המניות של איזיצ'יפ אישרו את העסקה ברוב של 84.2% לעומת 15.8% מתנגדים (הרוב המינימלי שנדרש היה 75%). האישור אתמול הגיע אחרי שבאסיפה קודמת, שכונסה בנובמבר, ירד הנושא מסדר היום ברגע האחרון, לאחר שהחברות הבינו שלא ישיגו את הרוב הנדרש לאישור, בשל התנגדות של בעלי מניות מיעוט באיזיצ'יפ.

אז, מלאנוקס נתנה לאיזיצ'יפ תקופה של 30 יום לנסות למצוא רוכש אחר - ולאחר שרוכש כזה לא נמצא, השתיים התקדמו עם העסקה ביניהן וזכו לרוב הנדרש. העסקה צפויה להיסגר סופית לקראת סוף פברואר. "למעשה, עכשיו זו רק המתנה בירוקרטית לכל האישורים", אומר וולדמן, שלא צופה סיכון להשלמת העסקה.

- היה שלב בדרך שחששת לגורל העסקה?

"כן".

- דיברתם עם משקיעים של איזיצ'יפ?

"קודם כל, נתנו לאיזיצ'יפ את התקופה של ה-go shop (תקופה של 30 יום למצוא רוכש אחר, ש.ח.ו) כי חשבנו שזו הדרך הטובה ביותר להראות לבעלי המניות שהם מקבלים שווי מלא על החברה, וזאת כשאנחנו שומרים לעצמנו את הזכות להשוות כל הצעה שתגיע. איזיצ'יפ פנתה לקונים פוטנציאליים אחרים והראינו שאין אלטרנטיבות, ושהשווי הוא מלא. דיברנו עם המשקיעים האקטיביסטיים ושכנענו אותם".

הערכתם שיש סיכוי שתגיע הצעה אחרת?

"לא. חשבנו שאיזיצ'יפ לא תקבל הצעה יותר טובה. לדעתי, המשקיעים של איזיצ'יפ מקבלים שווי מלא עם פרמיה ראויה. אני לא חושב שהם היו רואים מחיר כזה בזמן הקרוב אם איזיצ'יפ הייתה נשארת חברה עצמאית".

לדבריו, העסקה חיובית גם לעובדי איזיצ'יפ: "זו תהיה חברה יותר גדולה, עם צמיחה מהירה יותר ושילוב של הטכנולוגיות, מה שיפתח אפשרויות גידול בתוך החברה. איזיצ'יפ היא חברה מעולה - שלא תביני לא נכון - אבל ביחד עם מלאנוקס נצמח מהר יותר ויהיו לנו יותר אפשרויות". הערכות אנליסטים מדברות על כך שהעסקה תגדיל את היקף השוק הפוטנציאלי של מלאנוקס ב-2 מיליארד דולר, ל-14 מיליארד דולר ב-2017.

בחזרה לסיסקו?

איזיצ'יפ ומלאנוקס ממוקמות שתיהן ביקנעם. איזיצ'יפ, שנוסדה ומנוהלת על-ידי אלי פרוכטר, מפתחת ומשווקת שבבים לנתבי רשתות תקשורת, ומלאנוקס מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית. החברות הודיעו על העסקה ביניהן בסוף ספטמבר, ולמחרת סיפר וולדמן במסיבת עיתונאים איך נרקמה העסקה: "דיברנו על המיזוג מספר שנים. ישבנו הרבה במסעדת 'אל באבור' ביקנעם והעלינו כמה קילו ביחד. בשנים האחרונות, הקונסטלציה לא התאימה. עכשיו היא נכונה".

כעבור זמן קצר נתקלו השתיים בהתנגדות מוצהרת ראשונה, מצד בעלת מניות מיעוט באיזיצ'יפ, קרן Raging Capital. הקרן טענה גם נגד תהליך המכירה וגם נגד השווי שמתקבל. בהמשך, גם חברת הייעוץ לגופים המוסדיים Glass Lewis המליצה להתנגד לעסקה, בניגוד לחברות הייעוץ ISS ואנטרופי שהמליצו לתמוך. בשלב מסוים טענו אנשי Raging שזהו "מיזוג של נוחות בין חברים". על כך אומר היום וולדמן כי "זה לא נכון. היה מו"מ לא קל בין איזיצ'יפ למלאנוקס, שכלל כמה שלבים, ואני חושב שבאיזיצ'יפ עשו בו עבודה מאוד טובה".

לאחר תקופת ה-go-shop שבה לא צץ רוכש אחר, קרן Raging הודיעה על תמיכתה בעסקה ומימשה את רוב ההחזקה באיזיצ'יפ.

מחיר המניה בעסקה, 25.5 דולר, מהווה פרמיה של 14.4% על מניית איזיצ'יפ ביום שלפני הדיווח הראשון על העסקה. מניית איזיצ'יפ נפלה כמה חודשים קודם לכן אחרי שסיסקו, הלקוחה המרכזית שלה, הודיעה שלא תשתמש במעבדי הדור-הבא של איזיצ'יפ ותעבור לפיתוח עצמי שלה.

- אמרת שבשנים קודמות הקונסטלציה לעסקה לא הייתה נכונה, והפעם כן. מה היה שונה הפעם?

"למעשה, ההכרזה של סיסקו, הירידה בשווי של איזיצ'יפ והמיזוגים שהיו כמו ברודקום-אבאגו - הערכה של כל מה שקורה בשוק הובילה למסקנה שזה התזמון המתאים".

- דיברתם עם סיסקו? מה הצפי שלכם בנושא?

"סיסקו לקוח גדול ומשמעותי של איזיצ'יפ, שקיבל החלטה לפתח את הדור הבא בעצמו. אנחנו מקווים להמשיך לעבוד עם סיסקו ולהגדיל את המכירות לסיסקו, אני לא חושב שזה יהיה קל ולא יודע מה ההסתברות לכך כרגע, אבל כן, אנחנו מדברים איתם".

עם השלמת העסקה, מייסד ומנכ"ל איזיצ'יפ, אלי פרוכטר, צפוי להישאר בחברה תקופה מסוימת ולאחר מכן יעזוב. פרוכטר מסר אתמול עם אישור העסקה כי "אנחנו מרוצים מהתמיכה של בעלי המניות שלנו בעסקה, ומצפים לעבוד עם מלאנוקס על השלמת העסקה לטובת כלל בעלי העניין שלנו, כולל העובדים המסורים, הלקוחות והשותפים".

- אחרי איזיצ'יפ, צפויות עוד רכישות מצד מלאנוקס?

וולדמן: "קודם כל נעסוק באינטגרציה של איזיצ'יפ. עד היום עשינו שש רכישות וזו הרכישה הכי גדולה של מלאנוקס. אגב, הבנתי שזו גם הרכישה הכי גדולה בין חברות היי-טק ישראליות, ואנחנו גאים בזה. במקביל, חברות ממשיכות לפנות אלינו ואנחנו ממשיכים להסתכל, אם נראה שיש משהו שיכול להוסיף לצמיחה של מלאנוקס, ייתכן שנרכוש".

הצפי: הכנסות מלאנוקס יזנקו

במקביל, מלאנוקס אשררה אתמול את התחזיות שלה לרבעון הרביעי של 2015, והיא ממשיכה לצפות להכנסות של 171-176 מיליון דולר, צמיחה של 21%-25% מהרבעון המקביל; הרווחיות הגולמית Non-GAAP תהיה 71.5%-72.5% ותימשך מגמת העלייה בהוצאות התפעוליות. בכך תסיים מלאנוקס את שנת 2015 עם הכנסות של 652-657 מיליון דולר, צמיחה של כ-41% לעומת 2014.

אחד החששות של המשקיעים בנוגע למלאנוקס קשור לכניסתה הצפויה של אינטל לתחרות מול מלאנוקס בשוק האינפיניבנד. וולדמן נשמע בטוח ביכולות מלאנוקס להתמודד. "אינטל עושה למעשה סטנדרט פרטי שמתחרה באינפיניבנד. לדעתי זה חיסרון", הוא אומר. "מדברים על זה מעל שנה, אנחנו מחכים לראות את המוצרים, ואני חושב שהם יהיו בנחיתות לעומת מלאנוקס ושנוכל לשמר חלק גדול מהלקוחות".