מתחרה רציני לגט טקסי: כך עובד שירות מוניות חדש בארץ

4,500 נהגים כבר עובדים עם אפליקציית Rider שהפחיתה משמעותית את העמלות המשולמות למפעיל, ומבטיחה ללקוחות הישראלים שירות מהיר ויעיל יותר מזה של המתחרים

האם המונופול של גט טקסי, שהחליפה את שמה ל-gett, בתחום הזמנת המוניות הולך להשתנות? אפליקצית "ריידר" (rider) הושקה השבוע וכבר מציגה שיתוף פעולה עם נהגים בהיקפים שמזכירים את גט טקסי.

השינוי המהותי של "ריידר" הוא שיתוף הפעולה עם תחנות המוניות, שעד כה נשארו לרוב מחוץ לתמונה וניזוקו תעסוקתית בעקבות כניסת גט טקסי לתחום. שיתוף הפעולה הזה מאפשר ל"ריידר" פריסה רחבה יחסית של מוניות, מה שאמור להבטיח תחרות גבוהה יותר בתחום, כאשר כבר כרגע ישנם 4,500 נהגים שעובדים עם האפליקציה. בניגוד לגט, שמפעילה כ-7,500 מוניות מטעמה, צי המוניות של ריידר מתבסס על ההיצע הקיים בתחנות מוניות עצמאיות שהצטרפו לשירות.

מלבד זאת, ריידר נושאת עמה בשורה גם עבור הנהגים, שישלמו עמלה בסך 3.5 שקלים עבור כל נסיעה, ולא יותר מ-350 שקל בחודש, כלומר גם כאשר נהג יעבור את רף 100 הנסיעות בחודש הוא לא ישלם בשום שלב סכום העולה על 350 שקל.

מהצד של המזמינים, ריידר תציע חידוש גם בתחום אופן התשלום, כאשר ניתן יהיה לשלם גם בכרטיס אשראי במונית עצמה, ישירות מול הנהג, בלי להזין את פרטי האשראי מראש באפליקציה. אלו שיזינו מראש את פרטי האשראי למערכת של ריידר יהנו מהנחה של 10 שקלים, אותן ניתן יהיה לצבור.

מאידך, הזמנת מונית תחויב בדמי הזמנה של 5.2 שקלים, שנחסכים כיום מלקוחות גט. לפי ריידר, שלילת סכום זה מן הנהגים מהווה "גזל ומקוממת את הנהגים". בסוף כל נסיעה ניתן יהיה לדרג את רמת השירות, כאשר נהגים שמדורגים גבוה יזכו לתמריצים כספיים מצד החברה.

"ריידר" טוענים שהאלגוריתם של האפליקציה אמור לתת יתרון בתחום מהירות ההגעה של המונית, כאשר תעשה תחרות בצורת מכרז על כל מזמין, והאלגוריתם יחשב את מהירות התגובה של הנהגים להזמנה יחד עם המרחק מהמזמין. במידה ולא נמצא נהג קרוב, האפליקציה תאפשר באופן אוטומטי להתקשר לתחנת המוניות הקרובה