דלף לרשת: כך נראה המיני-אייפון המשוכלל שיושק בקרוב

גל השמועות סביב המכשירים שצפויה אפל לחשוף במארס הקרוב צובר תאוצה, כשסרטון שדלף לרשת חושף דגם חדש לחלוטין של האייפון, שצפוי להוות גרסה משודרגת ומוקטנת של מכשרי הדגל

אייפון מיני, הדלפה, אפל, iPhone 5SE / צילום: וידאו
אייפון מיני, הדלפה, אפל, iPhone 5SE / צילום: וידאו

הולכים נגד הזרם: בשנתיים האחרונות חזינו בהשתלטות של הפאבלטים גדולי המסך על תחום הניידים היוקרתיים והמשוכללים, אבל נראה שכעת אפל חוזרת לטפח את חובבי הסמארטפונים בעלי המסכים הקטנים יותר.

כאמור, למרות שהקטגוריה הצטמצמה במהלך השנים האחרונות באופן משמעותי, אפל מקפידה לשמור באדיקות על נוכחותם של מכשירים קטנים יותר בקטלוג שלה. לפי הדיווחים, החברה עומדת להכריז על דגם מיני-אייפון חדש בעוד כחודשיים.

שמו של הדגם יהיה iPhone 5SE, שכן מדובר למעשה בגרסה משודרגת למכשיר ה-iPhone 5S הוותיק. הוא ישמור על מסך בגודל 4 אינץ' ובאיכות תצוגה זהה לזו של המכשיר הישן, אך יתהדר במעבד חזק וזיכרון רב יותר, מצלמה זהה לזו שהותקנה במכשיר האייפון 6, חיבורי רשת מודרניים וגם שבב NFC, הנדרש לצורך תשלומים אלחוטיים דרך מנגנון Apple Pay. כלומר, אייפון 5 קומפקטי על סטרואידים.

בשבוע האחרון רץ ברשת סרטון מודלף המציג לכאורה את האייפון החדש. הגודל מתאים, וגם העיצוב תואם את הציפיות, כך שאפשר לצפות שלא יהיו הפתעות בהכרזה.

חידוש נוסף יהיה מגוון הצבעים, שאמור להיות זהה לזה של האייפון 6S, כולל צבעי ורוד וזהב.

ברמת התוכנה, המכשיר יצלם צילומי "Live Photo" המשלבים תמונות סטילס וקטעי וידאו, תכונה שהייתה שמורה עד כה רק למכשירי האייפון החדשים.

המחיר יהיה זול יחסית לאייפון - אך בהחלט לא בהשוואה לכמה ממכשירי האנדרואיד. ה-iPhone 5SE הבסיסי יתומחר ב-450 דולרים בארה"ב, וההכרזה הרשמית מתוכננת לחודש מארס הקרוב.