הטרנד החם של החורף: חופשות הקרנבל השוות ביותר

חודש פברואר הוא חודש הקרנבלים ברחבי העולם, וככזה הוא מציע הזדמנויות רבות לחופשות אטרקטיביות במיוחד: מהמזרח דרך אירופה ועד אמריקה - הצצה לאירועים השווים ביותר שכדאי לבקר בהם

פסטיבלים , ונציה, מרדי גרא / צילום: מתוך הוידאו
פסטיבלים , ונציה, מרדי גרא / צילום: מתוך הוידאו

חודש פברואר הוא חודש הקרנבלים ברחבי העולם ונחשב עקב כך לחודש הססגוני ביותר בשנה. לצד האירועים הגדולים והמוכרים כמו קרנבל המסכות בוונציה וקרנבל הסמבה בריו מתקיימים גם כמה אירועים גדולים נוספים, קצת פחות מוכרים. בסקירה שלנו הפעם נציג לכם גם כמה מהם.

קצת לפני שנתחיל נזכיר כי ב-14 בפברואר נחגג בכל רחבי העולם ה-ולנטיין דיי, הוא חג אהבה. אחת הערים המומלצות ואולי הנדושות מצד שני למימוש יום האהבה ולמרות האירועים האחרונים שפקדו אותה היא פריס, עיר האורות של צרפת. ב-14 בפברואר עיריית פריס לוקחת חלק ביצירת האווירה החגיגית ומעמידה לרשות הציבור את כל לוחות המודעות המוארים של העיר וזוגות האוהבים מקרינים אחד לשני גילויי אהבה בטקסטים מוארים.

נתחיל את סקירתנו עם אחד הקרנבלים הכי מוכרים וותיקים בעולם, הוא כמובן קרנבל המסיכות בוונציה שבאיטליה אשר ראשיתו בימי הביניים. הקרנבל נערך במשך 12 ימים, במקור הקרנבל נערך על-ידי בני אצולה שערכו נשפים ראוותניים של הוללות, בהם הנוכחים הסתירו את זהותם האמיתית מאחורי מסכות ובכך הסירו מעליהם עכבות חברתיות רבות ובעיקר הבדלים בין מעמדות . בהווה במסגרת הקרנבל נערכות בעיר תהלוכות שונות והעיר מתמלאת בהמוני בליינים הלובשים מסכות ונציאניות מהודרות ומסתוריות. כמו-כן מתקיימות תחרויות לתלבושות הטובות ביותר .

קרנבל נוסף שכל ילד בעולם פחות או יותר מכיר הוא קרנבל הסמבה הגדול בריו שבברזיל. חג בן 4 ימים אשר מתחיל כל שנה 50 יום לפני חג הפסחא. הקרנבל הברזילאי מאופיין בשבוע של מצעדים ראוותניים המתקיימים במרכז העיר . ריקודים, תלבושות ססגוניות, ואלכוהול מה שע ושה את הפסטיבל לאחד המרגשים ביותר בעולם .

לצד שני הקרנבלים הידועים מתקיימים כאמור עוד כמה קצת פחות מוכרים. אחד מהם הוא קרנבל המרדי גרא אשר ידוע בשיאים של יופי ושמחה וכולל מסיבות וחגיגות חסרות רסן אשר מתרחשות בכל העולם. הקרנבל החל את דרכו לראשונה בשנת 1857 ע"י גולים צרפתים ומהווה מוקד משיכה עולמי להמוני תיירים. בחודש פברואר הוא מגיע לרובע הצרפתי של העיר ניו אורלינס, הגדולה בערי מדינת לואיזיאנה שבדרום ארצות הברית. אירועי הקרנבל מגיעים לשיאם ביום "שלישי השמן", יום תחילת צום אכילת הבשר למשך 40 יום עד לחג הפסחא שבו מתקיימים שני מצעדי קרנבל ססגוניים הנעים ברחוב סנט צ'ארלס.

קרנבל נוסף הוא קרנבל הנשים בקלן שבגרמניה. האירוע מתקיים כחלק מקרנבל גדול אשר נערך בעיר בחודש פברואר בין התאריכים השבעה עד התשעה בפברואר ובמסגרתו מתמלאים הרחובות בנערות ונשים צעירות הלבושות בבגדים צבעוניים. הרעיון המרכזי בפסטיבל הוא יצר הנקם של הנשים בגברים אבל בדרך היתולית. אם לדוגמא גבר נתקל באישה המתקרבת אליו באחת המסיבות בשפתיים קפוצות אזי עליו להתכונן לקבל ממנה נשיקת פסטיבל המכונה בוצי אולם אם היא מתקרבת אליו עם מספריים על הגבר להכין את עצמו לפרידה מהעניבה שלו. בשעה 10:00 בבוקר הנשים מתחילות להתכנס בכיכר השוק הישן ובשעה 11:11 בדיוק נפתחות חגיגות הקרנבל במצעדים ואירועים שונים.

פסטיבל הפרינג' של ניו-זילנד הוא אירוע תרבותי מסורתי המארח מאות אמנים מקומיים ומרחבי העולם, המתמחים בסוגי אמנות שונים. יש מופעים הנערכים ברחוב, בבתי קפה ובאולמות סגורים. בין המופעים תוכלו לראות הצגות תיאטרון, סטנד אפ והצגות קומיות, מופעי מוזיקה - להקות ותזמורות חיות, וכן תצוגות של אומנות פלסטית מכל הסוגים. העיר וולינגטון מתמלאת בזמן הפסטיבל במטיילים ובמקומיים הנוהרים לעיר, והאווירה בה שמחה וחגיגית במיוחד. הפסטיבל מקיים למעלה ממאה אירועים שמאורגנים על-ידי מאות מתנדבים המגיעים מכל העולם.

בעיר חרבין, היא עיר הבירה של מחוז הילונגג'יאן שבסין מתקיים מדי שנה פסטיבל בינלאומי לקרח ושלג. הפסטיבל, שנוסד בשנת 1985 מוקדש ליצירות אומנות בקרח ונחשב לגדול ביותר בסין בתחום זאת בזכות מיקומה של העיר בצפון מזרח סין מה ש מאפשר לה שפע של קרח טבעי ושלג . הפסטיבל מושך אליו מידי שנה מאות אלפי תיירים מקומיים ומבקרים מכל רחבי העולם .

נקנח את הסקירה שלנו עם פסטיבל הגמלים בהודו אשר מתקיים כל שנה בדיונות החול של סאם (Sam) אשר נמצאות כ-42 ק"מ מג'איסלמר. בפסטיבל באה לידי ביטוי תרבות האיזור העשירה, בדגש על מופעים ולבוש מסורתי והוא מושך אליו תיירים רבים אשר סקרנים לגלות את אורח החיים הרג'אסטני, שמהווה את האטרקציה העיקרית בפסטיבל. מדובר בחגיגה ארוכה של .3 ימים של ריקודים, מוזיקה, ירידי מלאכת-יד וגם תחרויות שונות כגון: תחרות "מר מדבר", תחרות "קשירת טורבן" ו"תחרות השפם הטוב ביותר". הפסטיבל, שמאורגן על-ידי החברה לפיתוח תיירות רג'סטאן, כולל בין היתר גם שפע של אוכל, מוזיקה מופעי תרבות וכמובן מגוון של טיולי גמלים.