הטיפ היומי: מניית ביומד ישראלית שעשויה לזנק 180%

במחלקת המחקר של Maxim Group ממליצים "קנייה" על מניית בריינסטורם במחיר היעד של 5 דולר 

תאי גזע / צילום: shutterstock
תאי גזע / צילום: shutterstock

חברת הביומד בריינסטורם  נסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק (סימול: BCLI), לפי שווי של 39.4 מיליון דולר. החברה מפתחת טיפולים על בסיס תאי גזע, והמוצר המוביל שלה נועד לטיפול במחלת ניוון השרירים הקטלנית ALS. לאחרונה פורסמו נתונים מהניסוי הקליני (שלב I/II ו-IIa) שביצעה בהתוויה זו במגזין הנוירולוגי JAMA.

כיום נערך ניסוי שלב II במאיו קליניק, מסצ'וסטס. בריינסטורם גם חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם בית החולים הדסה עין כרם בירושלים, במטרה לבצע ניסוי שלב II בהזרקה רב-פעמית של תאי גזע לחולי ALS. הניסוי צפוי לכלול עד 24 פציינטים שיקבלו שלוש השתלות רצופות של תאי גזע, על מנת לבחון את הבטיחות והיעילות של טיפול מסוג זה. תחילת הניסוי כפופה לקבלת אישור של ועדת הלסינקי בבית החולים הדסה, ושל משרד הבריאות הישראלי.

להבנתנו, הניסוי נועד לבחון את השפעת ההזרקה הרב-פעמית, וגם לאמת את מתודולוגיית ההקפאה (cryopreservation). נתונים חיוביים מהניסוי הזה יכולים להוביל לתחילת ניסוי קליני פיבוטלי (שלב III) במהלך שנת 2017, ובסופו של דבר לאישור שיווק ולהשקה של המוצר עד שנת 2019.

בניסוי שלב II בארה"ב במוצר ל-ALS כבר גויסו כל החולים (48 במספר), וכן ועדה עצמאית בחנה את הבטיחות שלו באוקטובר האחרון ואישרה לבריינסטורם להמשיך בניסוי. תוצאות ראשוניות מניסוי זה צפויות להתפרסם במהלך המחצית הראשונה של השנה הנוכחית. אנחנו מקווים שהתוצאות יהיו מצוינות, אך סביר יותר להניח שהן יהיו חיוביות, ויכללו גם כמה נתונים מעורבים. אחרי הכל, ALS היא מחלה מאוד הטרוגנית וכמעט בלתי אפשרי להשיג הצלחה בכל הפרמטרים של הניסוי.

המוצר של בריינסטורם נראה ככזה שיכול להאט את התפתחות מחלת ה-ALS, כפי שעלה מנתונים שכבר פורסמו. אם הניסוי הקליני שנערך כיום בארה"ב יציג נתונים דומים, מדובר בעניין חיובי שיתמוך בניסוי הפיבוטלי של בריינסטורם.

אנו משאירים את המלצתנו למניית בריינסטורם ללא שינוי, "קנייה", ומחיר היעד נותר על 5 דולר - גבוה בכ-180% ממחיר השוק.

מחלקת המחקר, Maxim Group

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם