"ממשיכים לצפות מצ'ק פוינט לצמיחה של 9%-11% בהכנסות"

האנליסטים מגיבים לדוחות חברת האבטחה ל-2015 ■ סקוט זלר מ-Needham: "אלה ביצועים חזקים טיפוסיים מצד צ'ק פוינט, טובים מהחששות שלנו"

גיל שוויד / צילום: איל יצהר
גיל שוויד / צילום: איל יצהר

מניית צ'ק פוינט  עלתה בסוף השבוע ב-4.8%, לאחר שפרסמה דוחות טובים לסיכום 2015. מחיר המניה עומד כיום על כ-78.8 דולר, שמשקף לחברה שווי של כ-14.3 מיליארד דולר, ואנליסטים שמסקרים את החברה נוקבים במחירי יעד שנעים בטווח נרחב של 55-105 דולר. צ'ק פוינט רשמה הכנסות שנתיות של מעל 1.6 מיליארד דולר, ורווח נקי של 766 מיליון דולר (Non-GAAP).

מחיר היעד בקרדיט סוויס הוא 95 דולר, פרמיה של 20.5% על מחיר השוק, וההמלצה היא "תשואת יתר". האנליסט פיליפ ווינסלו כתב על הטוב והרע בדוחות צ'ק פוינט. בחלק הטוב כתב ווינסלו על עקיפת התחזיות בהכנסות ובשורה התחתונה; עקיפת התחזיות בהכנסות מדמי מנוי; השגת רווחיות תפעולית של 57.2%; והכנסות נדחות של 906 מיליון דולר. הצד הרע כולל מבחינתו רק את תזרים המזומנים מפעילות, שהגיע ל-212 מיליון דולר, נמוך מקונצנזוס האנליסטים.

לדברי ווינסלו, "אנחנו ממשיכים לצפות מצ'ק פוינט לצמיחה של 9%-11% בהכנסות, עם פוטנציאל אף ליותר מכך, ולצמיחה של כ-15% ברווח הנקי למניה בטווח הבינוני-ארוך". זאת, בין היתר לאור סביבת הביקושים החזקה בתחום האבטחה.

מחיר יעד גבוה יותר מצמידים למניה ב-Needham, שותפו של בנק ירושלים - 100 דולר, בהמלצת "קנייה". "התוצאות של צ'ק פוינט היו חזקות, וטובות מהחששות שלנו", כתב האנליסט סקוט זלר, שמגדיר זאת "ביצועים חזקים טיפוסיים מצד צ'ק פוינט". להערכתו, התחזיות שפרסמה צ'ק פוינט הן שמרניות (גם זה טיפוסי לחברה, לדבריו). "ההנהלה ציינה שאינה רואה שינוי בסביבת ההוצאות, למעט התארכות מסוימת במחזורי המכירה", כתב זלר. "זה שונה מהסנטימנט הנוכחי, שבו משקיעים מאמינים שההוצאות על אבטחה מצביעות על האטה לעומת 2014-2015. לדעתנו, ההוצאות נותרו חזקות". ב-Stifel, שותפו של לאומי פרטנרס, ההמלצה למניית צ'ק פוינט היא "החזק", ללא מחיר יעד.

האנליסט גור טלפז כתב שהתוצאות היו מעט יותר טובות ממה שצפה, ומציין שהחברה סגרה ברבעון האחרון 86 עסקאות בהיקף של למעלה ממיליון דולר, כמעט ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל בו היו 85 עסקאות כאלה. לדבריו, "הצמיחה של צ'ק פוינט ב-2015 הונעה בעיקר מצמיחה בתחום הדאטה-סנטר של ארגונים עסקיים (enterprise). אנחנו רואים את סביבת העסקאות הגדולות הופכת ליותר ויותר מאתגרת". עוד מוסיף טלפז, כי "אנחנו ממשיכים לראות את צ'ק פוינט 'תורמת' נתחי שוק, בעיקר לפאלו אלטו".

המלצות אנליסטים על צ'ק פוינט אחרי דוחות 2015
 המלצות אנליסטים על צ'ק פוינט אחרי דוחות 2015