המושב שדאג לחיילי צה"ל - ומתחנן כעת לסיוע

במלחמת לבנון השנייה, התושבים של מושב שתולה דאגו לפנק את החיילים בגבול הסמוך ■ עכשיו מפעל המתכת שלהם נמצא בסכנת סגירה, ו-100 משפחות עלולות לאבד את מקור פרנסתן

פועלים במפעל / צילומים: איל יצהר
פועלים במפעל / צילומים: איל יצהר

היה קר ואביך עד מאוד כאשר הצפנו למושב שתולה על גבול לבנון. מילא הקור, תמיד אפשר ללבוש עוד משהו, אבל האובך הסמיך עד מאוד מנע מאיתנו ליהנות מאחד הנופים היפים בישראל.

אובך סמיך רובץ גם מעל עתידו של מפעל "תעשיות מתכת שתולה". בתחילת החודש הוצא למפעל צו הקפאת הליכים. כ-100 איש עובדים במפעל, שהיקף חובותיו נע בין 35 ל-40 מיליון שקל. בתרחיש שבו המפעל נסגר, המשמעות היא ככל הנראה אבטלה למרבית העובדים. וגם כך הם מתגוררים באזור מוכה אבטלה ובעל נטייה להתלקחות ביטחונית - 150 מטרים משער המפעל נמצא הגבול עם לבנון, כמו גם הנקודה שבה נחטפו החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב ביולי 2006, במהלך שהצית את מלחמת לבנון השנייה.

השבוע כבר פורסמו ידיעות על כך שבעקבות לחץ של ועדת הכספים, הודיעו משרדי האוצר והכלכלה על התחלת פעילותה של הקרן למפעלים במצוקה, שתזרים עוד כסף למפעל. מעבר לכך, בית המשפט העניק הארכה נוספת והוציא חלק מעובדי המפעל לחופשה ללא תשלום, על מנת לאפשר להם לקבל דמי אבטלה. בשתולה מברכים על כל סיוע, אבל מזכירים שאם לא יגיע משקיע ויוסיף שקל על כל שקל שמעבירה הקרן, הבעיה לא תיפתר.