חמאס מודה: שני פעילים בזרוע הצבאית נהרגו בקריסת המנהרה

שבוע לאחר ש-7 אנשי הזרוע הצבאית נהרגו בקריסת מנהרה בדרום הרצועה, תאונה נוספת אירעה אמש באזור נצרים שבמרכזה ■ הבוקר אישר הארגון כי מפקד שטח ולוחם נהרגו ולפחות שבעה נפצעו במהלך חפירות "כהכנה למערכה מול ישראל", לשון הודעה הארגון

מנהרה שהתגלתה בעזה / צילום: דובר צה"ל
מנהרה שהתגלתה בעזה / צילום: דובר צה"ל

הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, הודיעה הבוקר (ד') כי שניים מאנשיה נהרגו בקריסת המנהרה אמש באזור נצרים שבמרכז רצועה. ההרוגים הם פואד אבו עטווי, מפקד שטח, ואחמד א-זהאר, לוחם. לפחות שבעה פעילים נוספים נפצעו בתקרית, שאירעה לטענת הארגון במסגרת "הכנסת למערכה מול ישראל".

האירוע התרחש שבוע לאחר ששבעה פעילי חמאס נהרגו בקריסת מנהרה בשכונת א-תופאח שבצפון העיר עזה. ככל הנראה, המנהרה קרסה בשל מזג האוויר הסוער. לפני כשבוע וחצי דיווח משרד הבריאות ברצועה כי פעיל חמאס נהרג בקריסת מנהרה בחאן יונס.

לפי גורמים ברצועת עזה , מלבד אירועי השבועיים האחרונים, בשנה החולפת נהרגו 12 פעילי חמאס במסגרת עבודות השיקום האינטנסיביות של מנהרות הארגון. הנתון מצביע על הנכונות להתחזק ולהתעצם אחרי המכה שקיבל הארגון במבצע "צוק איתן".


נתניהו: נשיב בעוצמה אם חמאס יתקוף ממנהרות

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס ביום א' לאיום המנהרות, לאור הטענות של חמאס לחידוש המנהרות ההתקפיות נגד ישראל, כמו גם ההערכות כי יותר ממנהרה אחת חצתה את הגבול לשטח המדינה. "אנחנו פועלים בשיטתיות ובקור רוח נגד כל האיומים לרבות האיום מחמאס, גם באמצעים הגנתיים וגם באמצעיים התקפיים, וכמובן שבמידה ואנחנו נותקף ממנהרות ברצועת עזה, אנחנו נפעל בעוצמה רבה מאוד נגד החמאס, ובעוצמה גדולה בהרבה מזו שהופעלה גם במבצע 'צוק איתן'", אמר נתניהו במסגרת כנס שגרירי ישראל בעולם שהתקיים במשרד החוץ.

"אני חושב שמבינים את זה באזור, מבינים את זה גם בעולם. אני מקווה שלא נידרש לזה, אבל היכולות שלנו הן ההגנתיות והן ההתקפיות מתפתחות במהירות ולא הייתי מציע למישהו לנסות אותן", הוסיף.