חברות השעונים הגדולות מצטרפות לטרנד השעונים החכמים

החברות המסורתיות הבינו שאי-אפשר לעצור את הזמן - והולכות בעקבות אפל וסמסונג

תעשיית השעונים השווייצרית המסורתית מצאה את עצמה, לא אחת, מופתעת ובלתי מוכנה לנוכח חידושים טכנולוגיים מהפכניים, ששינו את פני השוק. בשנה שעברה זה קרה שוב לאחר, ששוק "השעונים החכמים" המריא מכמעט אפס למחזור שנתי, שמתקרב ל-6 מיליארד דולר. המיליארדים הנוספים מבית גוגל, אפל, אינטל, סמסונג ושות', שזורמים כיום למחקר ופיתוח בתחום, מלמדים על כך שלא מדובר בגחמה אופנתית, שתחלוף ותיעלם במהירות. לנוכח השינוי מחפשים כיום המותגים הגדולים פתרונות לשילוב של "חוכמה" וקישוריות אלחוטית בתוך היצירות הקלאסיות, היוקרתיות והיקרות שלהם, במטרה לפנות לדור חדש של לקוחות. חלק מהפתרונות הללו הושקו בחודשים האחרונים ואחרים יצוגו בתערוכת השעונים השנתית של באזל, שתיפתח בחודש הבא. להלן כמה דוגמאות.

מובאדו: שוויון בין המינים

גם מובאדו (MOVADO) הצליחה לשלב בין העיצוב האנלוגי-אלגנטי הטיפוסי שלה לבין ביצועים "חכמים". החידוש שלה, שעדיין אינו נפוץ במיוחד בענף השעונים החכמים, הוא "שוויון בין המינים". לצד גרסה גברית בקוטר 44 מ"מ השיקה החברה גם מספר דגמים מוקטנים ויוקרתיים לנשים בקוטר 39 מ"מ. הביצועים של כל הגרסאות זהים וכוללים בין השאר תקשורת בלוטות', סנכרון אוטומטי של השעון בהתאם לאזור הזמן, מעקב אחרי הפעילות הפיזית של בעל השעון וניתוח איכות השינה שלו. זאת בנוסף ל"התרעות פעילות" שאותן ניתן לתכנת מראש באמצעות אפליקציה כדי להזכיר לבעל השעון שהגיע הזמן לבצע פעילות גופנית -למשל אחרי כמה שעות של ישיבה מול המסך. הגרסאות הנשיות מוצעות בגרסאות שכוללת בין השאר ציפוי זהב, לוח מאם הפנינה, ואפילו גרסה עם טבעת חיצונית משובצת יהלומים במחירים, שנעים בין כ-1,400 ל-2,500 דולר. פיתוח הטכנולוגיה נעשה בשיתוף עם HP.

טיסו: קח איתך את מזג האוויר

חברת טיסו צפויה להציג בתערוכת באזל גרסה סדרתית של שעון מסדרת הטי-טאץ' הספורטיבית שלה, שמצוידת ברכיב בלוטות' ו-NFC לתקשורת אלחוטית. הגימיק העיקרי הוא חיבור אלחוטי ליחידת חיזוי מזג אוויר, שתגיע ביחד עם השעון. היחידה מודדת גובה, לחץ ברומטרי, טמפרטורה, לחות וכו' והיא מעבירה את תחזית מזג האוויר העדכנית אל השעון. זאת לצד עוד ביצועים "חכמים", שטרם נחשפו. אב טיפוס ראשון הוצג כבר בשנה שעברה.

TAG: אומנות על היד

חברת TAG HEUER קפצה למים העמוקים בשלהי 2015 והציגה שעון חכם "מלא" עם מסך מגע צבעוני באיכות גבוהה וביצועים חכמים "מלאים", שארוזים בתוך גוף טיטניום איכותי נוסח סדרת שעוני היוקרה "קאררה" של המותג. השעון הגברי הוא בקוטר 46 מ"מ ומסך ה-1.5 אינץ' שלו מציע רזולוציה גבוהה במיוחד, שמאפשרת להציג עליו תמונות אומנותיות ברמת פירוט גבוהה. טאג אף הודיעה לאחרונה בתערוכתCES כי היא מפתחת שורה שלמה של "עיצובי פנים" אישיים ואומנותיים להורדה, בשיתוף עם הפרזנטורים שלה בעולם. צ'יפ פנימי חדש של אינטל מעניק לשעון שלל ביצועים עדכניים - מממשק הודעות ועד סנכרון אוטומטי - וכולל את מערכת ההפעלה הייעודית WEAR של אנדרואיד לצד זיכרון פנימי של 1 גיגה. המחיר צפוי לנוע סביב 1,500 דולר.

ברייטלינג: לא רק לטייסים

ברייטלינג, שתמיד שמרה על עין אחת פקוחה לטכנולוגיות, השיקה לאחרונה מסחרית את הדגם הקרוי EXOSPACE B55. הדגם משלב תצוגה דיגיטלית ואנלוגית ומציע עיצוב וממדים טיפוסיים לשעוני הספורט-כרונוגרף של המותג. אולם הוא מכיל רכיב בלוטות' וממשק דו-כיווני לאפליקציה ייעודית, שבעזרתן ניתן להפיק מהשעון מגוון רחב מאוד של ביצועים. מעבר לאפשרות לתכנת את השעון דרך הטלפון לאיזורי זמן שונים, לקבוע התרעות ותזכורות ולהעביר אותו ל"מצב לילה", מאפשרת האפליקציה לאסוף מהשעון נתוני מדידת זמנים ונתונים תעופתיים שונים, שימושיים במיוחד לטייסים. טעינת סוללת הליתיום של השעון מתבצעת ללא כבל, באמצעים אלקטרו-מגנטיים. הדגם כבר נחת בישראל עם תג מחיר צנוע של כ-46 אלף שקלים.

פרדריק קונסטנז: חלומות נעימים

חברת פרדריק קונסטנז מצאה "שביל זהב" לשילוב בין המראה הקלאסי של שעון יוקרה שווייצרי לבין כמה מהביצועים של שעון חכם. לשעון אין מסך מגע או תצוגה דיגיטלית והוא מציג את השעה בצורה המקובלת באמצעות מחוגים, אבל יש לו חיישן תנועה ורכיב תקשורת, שיוצר ממשק עם מכשירים מבוססי אנדרואיד ו-IOS. הביצועים "החכמים" מתרכזים בעיקר בתחום "איכות החיים" של בעל השעון. לאחר חיבור לסמארטפון עם אפליקציה מתאימה, מעביר השעון מידע על אופי הפעילות של בעליו כולל מרחקי ההליכה היומיים והתקופתיים, שריפת קלוריות ועוד. בנוסף אפשר להעביר אותו למצב "מעקב שינה", שמנתח את משך השינה ואת איכות השינה של בעליו. הדגם, שיצא לשוק ביוני 2015, מוצע בכמה גרסאות עיצוב ועולה החל מכ-850 אירו.