הסכם קיבוצי בהוט: תוספות שכר וקרנות השתלמות לעובדים

עובדי הוט יקבלו תוספות שכר של עד 16% למשך 3 שנים, כולל תוספות ח"פ מוגדלות של עד 10% לבעלי שכר נמוך ■ יקבלו נופש שנתי, מסיבות חברה, הגדלה של מכסת ימי החופשה, הסדרת מנגנון הפיטורים ועוד

לאחר משא-ומתן ארוך נחתם לראשונה הסכם קיבוצי בקבוצת הוט עם ועד העובדים והסתדרות העובדים הלאומית. הצדדים הגיעו לסיכום והודיעו היום (ד') על חתימת ההסכם שיעניק הרחבה של התנאים הסוציאליים לעובדים ותוספות שכר.

בהודעה משותפת שמסרו מציינים הצדדים כי ההסכם ייכנס לתוקף החל מהיום, 10 בפברואר 2016, ויהיה בתוקף ל-3 השנים הקרובות.

במסגרת ההסכם יזכו העובדים לתוספות שכר בממוצע של עד 16% למשך 3 שנות ההסכם, כולל תוספות חד-פעמיות מוגדלות של עד 10% לבעלי שכר נמוך. כחודש אחרי חתימת ההסכם יזכו עובדים בעלי ותק של 3 שנים המשתכרים עד 9,000 שקל בחודש לתוספת שכר חריגה של עד 10% (כולל עובדים מתומרצים).

במסגרת ההסכם זכו העובדים להטבות כגון אש"ל לכלל עובדי החברה, כולל החזר מוגדל לעובדי שטח, הרחבת אפיקי החיסכון - קרנות השתלמות לכלל העובדים בעלי ותק של 3 שנים ומעלה, הגדלה משמעותית של תקציבי הרווחה לעובדים, כולל נופש שנתי, מסיבות חברה, אירועי משפחות ועוד, הגדלה של מכסת ימי החופשה השנתית, הסדרה של מנגנון פיטורים ועוד.

עוד יקבלו העובדים: תוספת של שני ימי הצהרה בשנה על-פי קריטריונים; זכאות למענק חתימה בטווח שבין 1,000 שקל ל-5,700 שקל, תלוי בוותק; תוספת שכר לעובדים בגין כוננויות; תקופה מוארכת לשיפור ביצועים וקיומה של ועדת משמעת משותפת להנהלה ולוועד העובדים לפני פיטורים; הסדרת איוש משרות תוך עדיפות לעובדים פנימיים; הסדרת איוש מנהלים תוך עדיפות לבחירתם מתוך הארגון ומתוך העתודה הניהולית הפנימית.

העובדים יזכו גם לתמיכה במשפחות: תוספות בשכר למימון גני ילדים וקייטנות - עובדים עם ילדים בני 6 חודשים עד 5 שנים יהיו זכאים להשתתפות בגני ילדים, עובדים עם ילדים בני 3-11 שנים יהיו זכאים להשתתפות בקייטנות קיץ.

העובדים יקבלו ביטוח בריאות, וילדיהם יבוטחו בביטוח בריאות בסיסי על חשבון המעסיק; שדרוג רכבים על חשבון החברה להורים שלהם 3 ילדים ויותר; הגדלת תקופת הזכאות לשעת ההנקה; שי מוגדל לחגים שיעמוד על 900 שקל בשנה; ותוספת שנתית בגין ביגוד.

טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית הוט, מסרה כי "הסכם זה מהווה נדבך נוסף בקידום החברה בכל אחד מתחומי הפעילות שלה. המשאב האנושי הוא המפתח להצלחה ולשגשוג שלנו".

יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית, מסר: "זהו יום חג עבור עובדי הוט, הנהלת החברה וההסתדרות הלאומית. מדובר בהסכם משמעותי המביא עמו בשורות רבות לעובדים".

כפיר אלמסי, יו"ר ועד העובדים, אמר: "אני שמח לבשר שלאחר שנה וחצי של משא-ומתן אינטנסיבי אנו קמים בהוט לעידן חדש. חתמנו על הסכם קיבוצי ראשון בחברה, הסכם קיבוצי פורץ דרך המשדרג את תנאי ההעסקה של כל העובדים".

ההסכם אינו כולל את עובדי הוט מובייל, שמאוגדים בנפרד.