הדוגמנית שפוטרה כי הייתה "גדולה מדי" מצאה את עבודת חלומותיה

איסקרה לורנס פוטרה מסוכנות דוגמנות כי הייתה "גדולה מדי" (לטענת החברה היא פוטרה בגלל היקף מותניים של 90 ס"מ), לא התקבלה לדגמן בגדים במידות גדולות כי הייתה "קטנה מדי" - ומצאה את המשבצת שלה בקמפיין של אמריקן איגל

 Iskra Lawrence/ צילום מסך
Iskra Lawrence/ צילום מסך

רשת ההלבשה האמריקאית אמריקן איגל, שלה חנויות ב-17 מדינות בעולם כולל ישראל, פועלת נגד הזרם בעולם הדוגמנות ומעסיקה דוגמניות בעלות מבנה גוף מלא יותר, בניגוד לנהוג בעולם הזה והדוגמניות הרזות עד כדי אנורקסיה לעתים. 

זה הסיפור של שתי דוגמניות שמככבות בקמפיין של אמריקן איגל ומותג ההלבשה התחתונה של החברה, Aerie. הדוגמנית הראשונה, איסקרה לורנס (Iskra Lawrence) הבריטית, פוטרה מסוכנות הדוגמנות שבה עבדה כי הייתה "גדולה מדי" (לטענת החברה היא פוטרה בגלל היקף מותניים של 90 ס"מ), לא התקבלה לדגמן בגדים במידות גדולות כי הייתה "קטנה מדי" - ומצאה את המשבצת שלה בקמפיין של אמריקן איגל.

 Iskra Lawrence/ צילום מסך
  Iskra Lawrence/ צילום מסך

לדברי לורנס, שמשמשת גם כדוברת של "Neda", התאחדות לאומית למניעת הפרעות אכילה (National Eating Disorder Association), "הקמפיין הזה בא לחזק את הדימוי של הנשים ולתת להן השראה ולגרום להן להרגיש טוב עם עצמן, בניגוד לקמפיינים אחרים, "רגילים", שממחישים חוסר ביטחון ודימוי גוף מעוות של הדוגמניות - רק כדי להגדיל מכירות". היא הוסיפה כי "לא חלמתי שאני אצליח לעשות את זה, אבל ב-Aerie אמרו לי שאני יפה איך שאני".

הדוגמנית השנייה, ברבי פררה (Barbie Ferreira) בת ה-19, היא ה"חלוצה" בקמפיין הזה של אמריקן איגל, וגם היא בעלת מבנה גוף מלא יותר. 

ברבי פררירה / צילום: צילום מסך
 ברבי פררירה / צילום: צילום מסך

הבחירה של אמריקן איגל בדוגמניות "לא קונבלציונליות" היא חלק מקמפיין של החברה שנקרא  #AerieReal שרץ כבר מ-2014, שבא לתקן את דימוי הגוף המעוות של הדוגמניות "הרגילות", שמבנה גופן לעתים גובל ברזון חולני ולא מציאותי.

החברה מתחייבת לא לרטש תמונות של 16 הדוגמניות שלה בפוטושופ, ולהציג בקמפיין ההלבשה התחתונה דוגמניות מגילאים שונים ועם מבנה גוף מגוון - קטן עד גדול.

לדברי אמריקן איגל, הגישה הזו הביאה להגדלת המכירות של ההלבשה התחתונה בחברה.