קבוצת משקיעים רכשו חברה ביטחונית ב-3.5 מיליון שקל

אחידיטקס-רבינטקס, בעלת 3 מפעלים לייצור של רכיבי מיגון לכוחות צבאיים, מחזיקה בהזמנה של עשרות מיליוני דולרים למכירת אפודים לצבא הפיליפינים

ד"ר רוני בורנשטיין / צילום: איציק שוקל
ד"ר רוני בורנשטיין / צילום: איציק שוקל

אחידטקס-רבינטקס נרכשה בימים האחרונים בידי קבוצה של 3 משקיעים בכ-3.5 מיליון שקל, לאחר שנקלעה להקפאת הליכים, ופעילותה הושבתה למשך כחודשיים וחצי. המשקיעים, שרכשו את פעילות החברה מנאמן שמונה לה בידי בית המשפט המחוזי בנצרת, הם אנשי העסקים ד"ר רוני בורנשטיין, שלום ציון ודודי שפונדר, באמצעות החברה המשותפת שהקימו, RSD BLISTICS.

במסגרת ההליך רכשו שלושת המשקיעים 3 מפעלים - שניים של חברת אחידטקס בנצרת, שעוסקים בייצור של רכיבי מיגון אישיים בעיקר לחיילים ולאנשי ביטחון, והשלישי רבינטקס, שנמצא בבית-שאן ומתמחה בייצור של קסדות מתקדמות לכוחות צבא.

בשנת 2011 רכשה אחידטקס את רבינטקס. אלא שמאז החברה נקלעה לקשיים ובחודש נובמבר האחרון העובדים שלה עתרו לבית המשפט המחוזי בנצרת וביקשו למנות לה מפרק זמני.

השופט עאטף עיילבוני מינה את עו"ד אמיר פלמר לנאמן מטעם בית המשפט ובשבועות האחרונים הוא הוביל לביצוע המכירה לקבוצת המשקיעים. שלושת המשקיעים, בורנשטיין, ציון ושפונדר, יחזיקו בחברה באופן שווה.

עד שנכנסה להקפאת הליכים, העסיקה אחידטקס-רבינטקס כ-120 עובדים ובעוד כשבוע וחצי היא עתידה לחדש את מלאכת הייצור. זאת, כשברקע הזמנה גדולה של כ 40 אלף אפודי קרב לחיילי צבא הפיליפינים בהיקף של כ-30 מיליון דולר ועוד הזמנות עבור משרד הביטחון.

בשיחה עם "גלובס" אמר אתמול (ב') בורנשטיין כי "בכוונתנו לשדרג את תשתיות הייצור של החברה ולהשקיע בה עשרות מיליוני שקלים. נרכוש מכונות חדשות, נשקיע בשיווק המוצרים. זה לא סיפור קל אבל אנחנו מאמינים בחברה ומקווים שנרחיב את מעגל המועסקים בה בפריפריה". לדבריו, לפחות בשלב ראשון יועסקו בחברה כמחצית מבין העובדים שהועסקו בשורותיה ערב כניסתה להקפאת הליכים.

עם אישור העסקה לרכישת החברה בידי בית המשפט המחוזי בנצרת הודיעו המשקיעים על מינויו של יותם גדות לתפקיד המנכ"ל שלה. גדות שימש עד לאחרונה כמנכ"ל חברת אלטל שפעילה גם היא בשוק הביטחוני. את הרוכשים של החברה ייצגה בעסקה עו"ד קרן רייכבך ממשרד איתן מהולל-שדות.