סלקום וגולן יציגו היום את חוות-הדעת התומכות במיזוג

חברת הייעוץ CRA שנשכרה לטובת הכנת העבודה הכלכלית התומכת במיזוג תיפגש היום עם אנשי רשות ההגבלים ומחר תקיים פגישה עם משרד התקשורת

מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'
מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'

החברות סלקום וגולן טלקום מתחילות היום (ד') ומחר סבב פגישות עם רשות ההגבלים העסקיים ועם משרד התקשורת על-מנת להציג בפניהם את עיקרי העבודות הכלכליות שעשו התומכות במיזוג בין החברות. היום יופיעו ברשות ההגבלים העסקיים חברת הייעוץ CRA, ביחד עם הכלכלן מנחם פרלמן, ויציגו את עיקרי הממצאים והעבודה שעשו בנוגע למצב התחרותי בשוק הישראלי, ומחר הם יופיעו בפני אנשי משרד התקשורת בראשות המנכ"ל שלמה פילבר ואנשי משרדו.

סלקום וגולן חתמו על הסכם בנובמבר בשנה שעברה לפיו תרכוש סלקום את גולן בתמורה ל-1.2 מיליארד שקל. מאז היוודע דבר העסקה שוררת בשוק אי ודאות גדולה האם העסקה תאושר או לא, או שתאושר תחת תנאים.

תמצית מעמדותיה של סלקום לעניין המיזוג נחשפו לאחרונה במסגרת מכתב תשובה ששלחה החברה לאגף התקציבים בעקבות חוות-הדעת של האגף השוללת את המיזוג. במכתב העלה מנכ"ל סלקום ניר שטרן שורה של טענות התומכות במיזוג ושוללות את חוות-הדעת.

הוא טען כי הוט מובייל, שחקן בגודל דומה לזה של גולן, בעל גב כלכלי איתן ורשת סלולר בפריסה ארצית, ימשיך לפעול בו כשחקן קטן אשר מלבה את אש התחרות. למעשה, אילו אגף תקציבים היה מבצע בחינה מעמיקה של הנתונים אודות התחרות בשוק הסלולר בשנה האחרונה, הוא היה למד שדווקא הוט מובייל, ולא גולן, היא זו שהובילה, הכתיבה והחריפה את התחרות בשוק הסלולר בשנה האחרונה.

בנוסף סלקום שוללת את התרחיש לפיו היעלמותה של גולן תוביל לעליית מחירים ולחזרה למצב טרום הרפורמה בשוק הסלולר. טיעון נוסף מתייחס למגמת המיזוגים באירופה שהולכים ומתגברים מכיוון שרגולטורים רבים מבינים שלא ניתן לקיים שוק שבו יש 5 מפעילים סלולריים ולכן מאפשרים ירידה ל-4 ול-3 שחקנים.