הפטנט הניהולי של מנכ"לית אינטל ישראל מקסין פסברג

אין לה משרד, וגם לא מקום חניה שמור. היא אוכלת ארוחת צהריים עם העובדים, ואין לה בעיה לנהל איתם שיחות בדרך לשירותים ■ "כל אחד שרוצה ניגש אליי ומדבר איתי", אומרת מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל, בראיון ל"ליידי גלובס"

מקסין פסברג / צילום: אסנת רום
מקסין פסברג / צילום: אסנת רום

חדר המנכ"ל משקף פעמים רבות את אישיותו של היושב בו. בעוד שמנהלים בכירים רבים בוחרים לעצמם את החדר הגדול ביותר בקצה המסדרון, למנכ"לית אינטל ישראל, שתחת אחריותה כ-10,000 עובדים, אין בכלל חדר. "אני יושבת בקיוביקל לצד כל העובדים, ואין לי לשכה שסגורה בדלת. כל אחד, מכל רמה, יכול לבוא אליי ולשאול כל דבר", מספרת מקסין פסברג. "אם מישהו מבקש לקיים שיחה אישית, אנחנו נכנסים לחדר הישיבות, יוצאים החוצה או נפגשים מחוץ למפעל".

היא גם אף פעם לא יושבת לאכול צהריים לבדה. "כל אחד מהעובדים יכול להצטרף לשולחן, וזו שעת שיחה חינם, שבה אני מדברת עם כולם בגובה העיניים". בנוסף, ובדומה לשאר העובדים בחברה, מלבד נשים בהריון, אין לה מקום חניה שמור.

בכל שבוע היא מבקרת בכל אחד מהאתרים של החברה - יום בירושלים, יום בחיפה, יום בפתח תקוה, יום בקרית גת ו"יום איפה שצריך". אפילו כשהיא הולכת לשירותים, היא מספרת, במרחק קצר מהמקום שלה, זה לוקח לה לפחות 20 דקות, "כי כל אחד שרוצה ניגש ומדבר איתי, וזוכה להתייחסות ותשובה.

"הפילוסופיה הניהולית הבסיסית שלי היא שהעובדים הם המשאב העיקרי והיקר ביותר. צריך לפתח אותם באמצעות הצבת אתגרים שיאפשרו להם להתלהב מהעבודה. צריך להסיר מכשולים מדרכם, אבל לא להגיד להם איך לעשות כל דבר, כי אז לא יוכלו לממש את עצמם. אבן היסוד לכל זה היא הדוגמה האישית. אני לא יכולה לדרוש מה שהם לא רואים ממני".