עוה"ד טל שפירא ואריאל כפרי פורשים ממשרד רם כספי

השניים, שעבדו במשך כעשור בצמוד לעו"ד נבות תל-צור, פותחים משרד בוטיק שיעסוק בתחומי הליטיגציה האזרחית-מסחרית ובעבירות צווארון לבן, תחת השם "שפירא כפרי עורכי דין"

נבות תל צור, הרמת כוסית לשנה החדשה של גאון החזקות / צילום: תמר מצפי
נבות תל צור, הרמת כוסית לשנה החדשה של גאון החזקות / צילום: תמר מצפי

במשך כעשור עבדו עורכי הדין טל שפירא ואריאל כפרי בצמוד לעו"ד נבות תל-צור, ראש מחלקת צווארן לבן במשרד רם כספי ושות' ואחד מעורכי הדין המובילים בתחומו בארץ.

שפירא היה שותף, בין היתר, לייצוג של מנהל רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, במשפט פרשת רשות המסים, שהסתיים בשליחתו של מצא לשנת מאסר במסגרת הסדר טיעון; וכן שותף לייצוג של השר לשעבר, בנימין בן-אליעזר, שמואשם בשוחד במשפט שהחל לאחרונה. בנוסף יצג שפירא בצוותא עם תל-צור את יו"ר קונצרן בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, בשני התיקים הפליליים שבהם הועמד לדין. דנקנר החל לרצות לאחרונה שנתיים מאסר בגין הרשעתו בשוחד במשפט פרשת הולילנד.

כפרי סייעה לתל-צור, בין היתר, בייצוג של נחום גלמור במשפט פרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים ובייצוג של נציב מס הכנסה לשעבר, יאיר רבינוביץ'.

אבל היום (ב') נודע ל"גלובס" כי שפירא וכפרי החליטו לפרוש ממשרד רם כספי וממחלקת הצווארון הלבן שבראשות תל-צור ולצאת לדרך עצמאית. השניים פותחים משרד בוטיק חדש בראשותם, שיעסוק בתחומי הליטיגציה האזרחית-מסחרית ובעבירות צווארון לבן, תחת השם "שפירא כפרי עורכי דין". 

שפירא, כפרי ותל-צור אומרים כי "מהלך זה נעשה בתיאום מלא עם עו"ד תל-צור ותוך קבלת ברכתו", וכי בכוונתם "להמשיך לעבוד ביחד ולשתף פעולה באופן מלא בכל התיקים הקיימים, כמו גם בתיקים חדשים, כפי שעשו בעבר ואף ביתר שאת". 

- לאחרונה שמענו על עורכי דין נוספים, כמו גליה כהן, אלירם בקל ועודד גזית, שפרשו ממשרדים שעוסקים בפלילי צווארון לבן ופתחו משרד בוטיק. האם השוק לא צפוף מדי?

שפירא: "אני מאמין שיש מספיק לכולם. אנחנו לא חוששים מהתחרות בתחום וסומכים על עצמנו".

עו"ד נבות תל-צור, נזכיר, הוא עדיין בסטטוס של חשוד בשיבוש מהלכי משפט. תל-צור חשוד כי פעל בצוותא עם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שהיה לקוחו, כדי להשפיע על שולה זקן לבל תעיד נגד אולמרט במשפט פרשת הולילנד וכדי שלא תחתום על הסדר טיעון בפרשה. אולמרט עצמו כבר הודה והורשע בשיבוש מהלכי משפט ונידון לחודש מאסר. התיק של תל-צור עדיין תלוי ועומד בפרקליטות, שמשום מה טרם קיבלה החלטה בעניינו.

לדברי שפירא, אין כל קשר או בדל של קשר בין הפרישה מהמשרד לבין חקירתו של תל-צור. "אין שום קשר, לחלוטין לא", הוא אומר. "כאמור, אנחנו ממשיכים לעבוד ביחד עם נבות על תיקים, ומעבר לכך, נבות הוא בעיניי שילוב של עורך דין ברמה הגבוהה ביותר ומטובי הליטיגטורים שיש בישראל, והוא גם אדם יוצא דופן בעל אישיות נדירה. נבות היה לי גם מורה וגם חבר, והחברות בינינו תמשך עוד שנים רבות. החלטתי לעשות את הצעד הזה כי תמיד שאפתי השאיפה לנהל משרד משלי. אני מאמין במשרד קטן ואיכותי שיאפשר לי להתמקד בתיקים ולשרת את הלקוחות באופן עצמאי. עם אריאל כפרי אני עובד כבר 10 שנים בשיתוף-פעולה, ולכן היה טבעי שנמשיך לעבוד ביחד".