הגישור נכשל: תביעת אורן חזן נגד עמית סגל הולכת למשפט

ח"כ חזן סירב ללכת להליך גישור נוסף, בטענה כי אינו יכול לעמוד בתשלום שכר-הטרחה ■ חדשות 2 סירבו לממן את חלקו בגישור

ח"כ אורן חזן וחדשות 2 הולכים למשפט. בית משפט השלום בתל-אביב קבע היום (א') בדיון מקדמי תאריך לדיון בתביעת הדיבה שהגיש ח"כ חזן נגד חברת החדשות של ערוץ 2 והכתב עמית סגל, והצדדים ייפגשו בחודש יולי השנה.

זאת, לאחר שהצדדים הודיעו כי ניסיונות הגישור ביניהם נכשלו, וכי ח"כ חזן מסרב לפנות להליך גישור נוסף. "המגשר לא זול", אמר בדיון עורך דינו של חזן, אריאל מנור, "חבר הכנסת חזן לא יכול לעמוד בנטל".

חזן הגיש תביעת דיבה בעקבות תחקיר של סגל וחדשות 2, לפיו בטרם הגיע לכנסת הוא ניהל לכאורה קזינו בבולגריה, ובמסגרת זאת סיפק שירותי זנות ואף סמים קשים ללקוחותיו. חזן הגיש תביעה בסךמיליון שקל, בטענה כי שמו הטוב נפגע. בתגובה טענו בחדשות 2 בתשובתם לתביעה כי לחזן לא היה שם טוב מלכתחילה.

לאחר הליך גישור ראשון שכשל, ביקשו הצדדים לפנות למגשר עו"ד עמוס גבריאלי. ואולם, חזן הבהיר כי אין ביכולתו לעמוד בדרישות שכר-הטרחה של המגשר הידוע. השופט הציע כי חדשות 2 תיקח על עצמה את עיקר שכר-הטרחה, אך נציגה של חברת החדשות, עו"ד ישגב נקדימון, דחה את ההצעה.

"לא אנו הבאנו אותו לבית המשפט, ואנחנו עומדים מאחורי התחקיר", אמר עו"ד נקדימון. "לא נראה לנו צודק שנממן את הגישור. התחושה אצלנו בחדשות 2 היא שלא נכון שחברת החדשות, שמוצאת את עצמה מותקפת - אמנם נגד עמית סגל, אבל מנסים להציג את חדשות 2 ואת התחקיר שלה כשקרי וכוזב - תישא בעלות חלקו של התובע בגישור".

במהלך הדיון שאל השופט עזריה אלקלעי את נציגיו של חזן: "אתם מרגישים שהדיון, ולו מה שיהיה בתקשורת, זה מה שיוסיף לשמו הטוב?", ונציגו ענה: "יותר גרוע מזה לא יכול להיות".

יש לציין כי הליכה של נציג ציבור או פוליטיקאי למשפט מול גוף תקשורת היא דבר נדיר ביותר, ולרוב נושאים מסוג זה נסגרים בגישור או במשיכת התביעה.