האם המלכה אליזבת בעד פרישת בריטניה מגוש האירו?

לפי עיתון ה"סאן", "מקור אמין מאוד", ששמו לא נמסר, שנכח בארוחת צהריים בארמון ווינדזור שבה השתתף המנהיג לשעבר של המפלגה הליברל-דמוקרטית ניק קלג, אמר שהמלכה "שפכה את חמתה" על קלג, פוליטיקאי תומך אירופה ידוע, ואמרה לו שהיא חושבת שגוש המדינות הכלכלי-פוליטי "הולך בכיוון הלא נכון"

המלכה אליזבת / צילום: רויטרס
המלכה אליזבת / צילום: רויטרס

אליזבת מלכת בריטניה הצטרפה לכאורה למחנה תומכי ה"ברקזיט" - פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי - לפני משאל העם שייערך בנושא זה ב-23 ביוני, לפי דיווח שנוי במחלוקת ביומון הבריטי "סאן" היום (ד').

תחת הכותרת "המלכה תומכת בברקזיט" בעמודו הראשון, העיתון דיווח על "פרטים שנחשפו על קרע בלתי רגיל לכאורה בין המלכה לניק קלג (המנהיג לשעבר של המפלגה הליברל-דמוקרטית בבריטניה) בנושא אירופה", שמצביעים לכאורה על הסנטימנט האנטי-אירופי של המלכה.

לפי הסאן, "מקור אמין מאוד", ששמו לא נמסר, שנכח בארוחת צהריים בארמון ווינדזור שבה השתתף קלג, אמר שהמלכה "שפכה את חמתה" על קלג, פוליטיקאי תומך אירופה ידוע, ואמרה לו שהיא חושבת שגוש המדינות הכלכלי-פוליטי "הולך בכיוון הלא נכון".

המקור הבכיר שמצוטט בעיתון מסר ש"אנשים ששמעו את השיחה נשארו ללא ספק לגבי השקפותיה של המלכה על ההשתלבות האירופית. האיחוד האירופי הוא בבירור משהו שלמלכה יש כלפיו רגשות חזקים".

ארמון בקינגהם מסר שהוא לא יגיב על "טענות כוזבות", וקלג כינה את הכתבה ב"סאן" "שטויות", לפי הבי.בי.סי. ארמון המלוכה טוען שהמלכה היא "נייטראלית מבחינה פוליטית" בשאלת ההישארות באיחוד האירופי.

בין שמדובר על אמת או בדיה, הכתבה ב"סאן" עשויה לספק למחנה תומכי הפרישה הבריטית חיזוק גדול. מחנה זה כבר נהנה מתמיכה של פוליטיקאים בכירים במפלגה השמרנית, בהם ראש עיריית לונדון, בוריס ג'ונסון, שהתייצבו בגלוי מול ראש הממשלה דיוויד קמרון שמנהל מסע להצבעה על הישארות בריטניה באיחוד.