ביהמ"ש לא צפוי לדחות את אסיפת בעלי מניות המיעוט של אסם

האסיפה תצביע אם להיענות להצעת נסטלה למיזוג אסם לפי מחיר של 82.5 שקל למניה

איציק צאיג/ צילום: יוסי צבקר
איציק צאיג/ צילום: יוסי צבקר

אסיפת בעלי המניות של חברת אסם תתכנס כנראה ביום חמישי הקרוב כמתוכנן, לאחר ששופט בית המשפט המחוזי מרכז לוד, יעקב שפסר, התקשה להתרשם מהבקשה לדחיית האסיפה שהגיש המבקש שלמה בן-חמו מעכו באמצעות עו"ד בני קריתי. החלטה סופית צפויה להתקבל היום או מחר, אולם ככל הנראה הבקשה תידחה. 

מחזיקי מניות המיעוט באסם  הוזמנו להצביע מחרתיים על הצעת בעלת השליטה, נסטלה, לרכישת החזקותיהם תמורת 82.5 שקל למניה. העסקה אמורה להתבצע באמצעות מנגנון הקרוי מיזוג משולש הופכי, המחייב כי רוב מקרב בעלי מניות המיעוט יתמכו בהצעה.

אלא שבשבוע שעבר הגיש בן-חמו בקשה לדחיית האסיפה עד לקבלת המסמכים והמידע הנדרשים לו לבחינת שאלת קיומם של ניגודי אינטרסים בין נסטלה לבין אסם, בכל הקשור למניעת תחרות בין שתי החברות בשווקים בחו"ל שבהם מוכרת נסטלה מוצרים מקבילים לאלה שגם אסם יכולה לכאורה למכור. הוא הציג מסמכים לפיו הוא מחזיק בשתי מניות של אסם, אותן רכש תמורת 198 שקל (כשעל הפעולה שילם לבנק הפועלים עמלה של 26 שקל), ובדיון אף ציין כי רכש אותן לאחר המועד הקובע להשתתפות והצבעה באסיפה.

היום (ג') נערך דיון בבית המשפט, ובמהלכו הציע השופט למבקש לסגת מבקשתו, ובכך למנוע מעצמו את האפשרות לספוג את הוצאות המשפט במקרה שהפסיקה תהיה כנגדו. עם זאת, מפרוטוקול הדיון עולה כי עו"ד קריתי אמר לשופט כי "לאחר ששמעתי את הערות בית המשפט ושוחחתי עם מרשי, הוא עומד על בקשתו".

את אסם ייצג בדיון עו"ד נועם רונן תום אלקלעי ממשרד גורניצקי ושות'.