ח"כ גילאון: "מי יחליף את קרן נויבך? שי חי מ'האח הגדול'?"

הכנסת דחתה את הצעת החוק של ח"כ אילן גילאון לביטול הרפורמה בשידור הציבורי ■ גילאון: "הרפטרמה - חוק שקם בחטא; נתניהו הולך בדרכו של ארדואן ומנסה להפוך את ישראל למדינה בה התקשורת מפוחדת מהשלטון"

אילן גילאון / צילום: שלומי יוסף
אילן גילאון / צילום: שלומי יוסף

הכנסת דחתה את הצעת החוק של ח"כ אילן גילאון המבקשת לבטל את הרפורמה בשידור הציבורי, וזאת ברוב של 25 תומכים מול 46 מתנגדים ו-4 נמנעים.

גילאון תקף את הממשלה, ושאל: "מי יחליף את קרן נויבך? שי חי מ'האח הגדול'?". לדבריו, "מעולם לא ירקו כל-כך מעטים לבאר אותה חצבו כל-כך רבים". 

עוד אמר גילאון כי "נתניהו הולך בדרכו של ארדואן ומנסה להפוך את ישראל למדינה בה התקשורת מפוחדת ומבוהלת מהשלטון. חוק השידור הציבורי (הרפורמה) הוא חוק שקם בחטא, תוך חקיקת בזק ושיתוק מוחלט של עבודת רשות השידור, והוא למעשה סימן את הפעם הראשונה בה מונה מפרק לרשות ציבורית בישראל, במטרה לגזור קופון פוליטי טרום בחירות. כיום ברור לכל שהחוק הזה נכשל". 

גילאון תקף את הכוונה להחיל בתאגיד העתידי רכישה של חדשות במיקור חוץ, ורמז לאפשרות כי מצב זה עשוי לאפשר למקורבי נתניהו דריסת רגל בשידור הציבורי.

יצוין כי אתמול (ג') הגיש גילאון שאילתה ישירה לשר התקשורת נתניהו, בה הציג שורה של שאלות בנוגע לקריטריונים ולאופן הכוונה לרכוש חדשות במיקור חוץ בתאגיד החדש.

עוד הוסיף גילאון בנאומו: "ההצעה שלי מבקשת לבטל את החוק ובמקומו להחזיר את רשות השידור, שתשוקם בהתאם לרפורמות שנחתמו ומוסכמות על הנהלת הרשות הקודמת וכן על עובדיה. תפקיד השידור הציבורי הוא לספק שירותי תקשורת איכותיים ועצמאיים, בלתי תלויים במניעים פוליטיים של נבחרי הציבור או בגורמים מסחריים, לצד יצירת איכות, אקטואליה, עיתונות חוקרת, טלוויזיה חינוכית, שידורי תרבות וספורט ועוד, לכלל אזרחי ישראל. על הרשות להבטיח את העסקת עובדיה בצורה הוגנת ובהתאם לדיני העבודה בישראל. חוק השידור הציבורי במתכונתו זו אינו עונה על מטרות אלה, ולכן עליו להתבטל", סיכם.