מחזיקי האג"ח בקבוצת דורי נוקטים צעדים משפטיים נגד החברה

חוששים כי רכישת רום גבס מידי החברה הבת דורי בניה - עסקה בהיקף של יותר מ-100 מיליון שקל - תפגע ביכולת הקבוצה לפרוע את תשלומי החוב

עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי
עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי

מחזיקי האג"ח של קבוצת א. דורי  מאבדים את סבלנותם על רקע חוסר הוודאות הסובב את תשלומי החוב העתידיים של החברה, וכעת החליטו לנקוט צעדים משפטיים נגד החברה, בגין עסקה שבה היא אמורה לרכוש מידי החברה הבת שלה, דורי בנייה, את חברת רום גבס. המחזיקים חוששים שעסקה זו, בהיקף של יותר מ-100 מיליון שקל, עלולה להרע את מצבה של קבוצת דורי, שבשליטת עמוס לוזון, ובכך לאיים על יכולתה לפרוע את תשלומי החוב שלה.

רום גבס, שנוסדה ב-1997, היא חברה קבלנית המתמחה בביצוע עבודות גמר ומערכות, וכן בעבודות בנייה הכוללות את שלב השלד בפרויקטים יוקרתיים.

מפרסום תוצאות אסיפת המחזיקים שנערכה ביום שני האחרון עולה, כי החלטת המחזיקים להסמיך את נאמני האג"ח לנקוט הליכים נגד החברה, נושאי משרה ובעלי שליטה בעבר ובהווה, התקבלה ברוב מוחץ של 96% מקרב מחזיקי אג"ח ו' שהשתתפו בהצבעה, ושל 99% מחזיקי אג"ח ז' שלקחו חלק בהחלטה. בעקבות החלטת המחזיקים, קבוצת דורי עדכנה אתמול על סיום תוקף כתב התחייבות שכלל התחייבויות שהחברה נטלה על עצמה לתקופת ביניים, והעניקה לנאמני האג"ח.

כתב התחייבות זה ניתן למחזיקים לתקופה של שלושה חודשים, או לחלופין עד למועד נקיטת הליכים משפטיים נגד החברה, לאחר רכישת השליטה בה על-ידי עמוס לוזון, ובה התחייבה דורי להטיל על עצמה מגבלות שונות, למסור מידע ולשתף פעולה עם המחזיקים. סך התחייבויות האג"ח של קבוצת דורי למחזיקים עומד על כ-275 מיליון שקל, והן נסחרות בטווח תשואות גבוה של 12%-22% המשקפות את חששות המחזיקים בנוגע להחזר התשלומים של החברה כלפיהם.

במסגרת עסקת בזק שנעשתה בחודש ינואר האחרון, רכש עמוס לוזון את השליטה בקבוצת דורי מידי קבוצת הנדל"ן המניב גזית גלוב תמורת פחות מ-10 מיליון שקל. המכירה ללוזון נעשתה לאחר הזרמות עתק של כ-750 מיליון שקל שביצעה גזית גלוב כדי למנוע את קריסתן של קבוצת דורי ודורי בניה.