גם אשטרום נהנית מפריחת שוק הנדל"ן: הכפילה את רווחיה ל-133 מ' ש'

מבין פעילויות הקבוצה בלטו בעיקר מגזר הקבלנות ותחום הנדל"ן למגורים בישראל תחלק לבעלי המניות דיבידנד של 45 מיליון שקל

קבוצת הבנייה והתשתיות אשטרום  סיכמה הבוקר (ד') שנת פעילות מוצלחת בה הכפילה את רווחיה ל-133 מיליון שקל. בשורה התחתונה החיובית בלטו בעיקר פעילות מגזר הקבלנות של החברה ורווחי פעילות הנדל"ן שלה למגורים בישראל. הכנסותיה של אשטרום עלו בסיכום שנתי ב-8% ל-3.2 מיליארד שקל, ולצד זאת היא הציגה שיפור דו-ספרתי בשורות הרווח הגולמי והתפעולי שלה. ברבעון הרביעי לבדו קפצו הכנסותיה של אשטרום ב-30% ל-894 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה זינק ב-87% ל-56 מיליון שקל. במקביל לדוחות הודיעה אשטרום על חלוקת דיבידנד של 45 מיליון שקל לבעלי המניות.

בפילוח פעילויות אשטרום למגזרים ניכר השיפור ברווחיות פעילות קבלנות הבנייה והתשתית שלה בישראל, המהווה את הפעילות העיקרית של החברה. לצד צמיחה של 5% בהכנסות השנתיות ממגזר זה, שהגיעו ל-1.8 מיליארד שקל, הרווח התפעולי מהפעילות זינק ב-270% והגיע ל-41 מיליון שקל.

בנוסף, נהנתה אשטרום ממגמה חיובית שרשמה פעילות החברה הבת, אשדר, הנסחרת בבורסה ופועלת בתחום הנדל"ן למגורים בישראל, שהכנסותיה צמחו ב-14% ל-899 מיליון שקל, והרווח התפעולי ממנה קפץ ב-186% ל-107 מיליון שקל.

חברה בת נוספת היא אשטרום נכסים, המתרכזת בייזום, הקמה, השכרה, השבחה ותפעול של נכסים מניבים בארץ ובגרמניה, וממשיכה להוות את מקור הרווח התפעולי המרכזי של הקבוצה. כאן בסיכום 2015 נרשמה דווקא שחיקה של 10% ברווח התפעולי שהסתכם ב-209 מיליון שקל, אחרי ירידה של 14% בהכנסות שהגיעו ל-246 מיליון שקל.

בפעילות התעשיות של אשטרום נרשמה צמיחה של 4% בהכנסות ל-461 מיליון שקל, אולם הרווחיות התפעולית בה צנחה ב-85%, והסתכמה ב-2.5 מיליון שקל בלבד, לעומת רווח תפעולי של יותר מ-16 מיליון שקל ב-2014. פעילות זו כוללת בעיקר ייצור, שיווק ומכירת חומרי גלם לענף הבניה וייבוא ושיווק מוצרי גמר לענף הבניה ומתרכזת בשוק בישראל.

פעילות קבלנות הבנייה והתשתית בחו"ל של אשטרום הסבה לה אשתקד הפסד תפעולי של 17.5 מיליון שקל, וזאת לעומת רווח תפעולי של 14 מיליון שקל ב-2014, בעקבות צניחה של 46% בהכנסות השנתיות ממגזר זה, שהצטברו ב-2015 ל-87 מיליון שקל.

20% מתחת למחיר ההנפקה

קבוצת אשטרום נמצאת בשליטת חמש משפחות: נוסבאום, גירון, משורר, רובין וליפשיץ, ובעלת מניות מרכזית נוספת היא חברת אלייד החזקות המנוהלת על ידי רו"ח יצחק סוארי. מתחילת השנה התחזקה מניית אשטרום ב-8% והיא משקפת לחברה שווי של 760 מיליון שקל - נמוך ביותר מ-20% מהשווי לפיו הונפקה בבורסה באמצע 2014.

אברהם נוסבאום, יו"ר דירקטוריון אשטרום, מסר היום: "אנו שמחים לסכם את שנת 2015 עם שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים ועם צבר עבודות גבוה בהיקף של כ-5.8 מיליארד שקל, המבטיח את המשך מגמת הצמיחה בפעילות הקבוצה גם בשנים הבאות. בחודשים האחרונים זכינו במספר מכרזים בתחום הדיור להשכרה, ובכוונתנו לבחון השתתפות במכרזים בולטים נוספים שתקיים המדינה בכל תחומי ההתמחות של הקבוצה".

פילוח תוצאות אשטרום
 פילוח תוצאות אשטרום