ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בפרקליטות המדינה

הרקע לסכסוך: כוונת משרד המשפטים לפצל בסוף החודש את פרקליטות מחוז ת"א לצורך הקמת פרקליטות מחוז מרכז ■ פרקליטי המדינה: למרות שהמהלך ישנה משמעותית את תנאי העסקת העובדים, הוא נעשה באופן חד-צדדי

עורכי דין / צלם: יוסי זמיר
עורכי דין / צלם: יוסי זמיר

ההסתדרות הכריזה היום (ה') על סכסוך עבודה בפרקליטות המדינה, החל על כ-900 עובדים.

במכתב שנשלח לפרקליט המדינה, שי ניצן, ולמנכ"ל משרד המשפטים, אמי פלמור, נכתב כי העילות לסכסוך קשורות בכוונת משרד המשפטים להוציא לפועל כבר בסוף החודש שינוי מבני רחב-היקף בפרקליטות. במסגרת שינוי זה תפוצל פרקליטות מחוז תל-אביב (אזרחי) לצורך הקמת פרקליטות מחוז מרכז.

לטענת פרקליטי המדינה, למרות שנציגי ארגון הפרקליטים קיימו ישיבות בנושא עם הנהלת הפרקליטות, אנשיה כבר קבעו על דעת עצמם התאריך ואת אופן היישום של המהלך.

יתרה מכך, הדרג הניהולי במשרד המשפטים מסרב לחתום על הסכם קיבוצי שיסדיר את השלכות השינוי הצפוי על העובדים, וזאת למרות שהשינוי המבני יביא להשלכות משמעויות על תנאי העסקת העובדים ועל אופק קידומם. לטענת הפרקליטים, מדובר בהתנהלות שאינה מקובלת ביחסי עבודה בכלל, ובפרט ביחסי עבודה קיבוציים.

עו"ד לימור פלד, יו"ר ארגון פרקליטי המדינה, מסרה: "הסכסוך הוכרז לאחר שהתקבלו החלטות חד-צדדיות ובעיצומו של הליך הידברות בין הצדדים. ארגון הפרקליטים עדיין מקווה כי ניתן יהיה להגיע להסכמות שייתרו את הסכסוך ואת הצעדים הארגוניים".