היסטוריה: ישראלים יוכלו לטוס לטיול מאורגן בצפון קוריאה

חבילת תיירות חדשה: בספטמבר הקרוב יוכלו ישראלים לטוס לראשונה אי-פעם לטיול מרתק באחת המדינות המסוגרות והמבודדות בעולם ■ מה כוללת החבילה, וכמה זה יעלה? ■ כל הפרטים בווידאו

צפון קוריאה ,קים ג'ונג און ניסוי בפצצת מימן / צילום: וידאו
צפון קוריאה ,קים ג'ונג און ניסוי בפצצת מימן / צילום: וידאו

אם דפדפתם בדפי המודעות במוספי סוף השבוע, כנראה שנתקלתם במודעה עם פרצופו המחייך של שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, לצד הכיתוב הבא - "טיול פצצה! לתרבותו דרושים 20 אמיצים ואמיצות לטיול מאורגן של 9 ימים מרתקים ומאתגרים בצפון קוריאה". כנראה שגם הרמתם גבה, כי הדיקטטורה הקומוניסטית הזאת היא מדינה שבדרך-כלל סגורה לתיירים, במיוחד מהמערב.

ובכן, זו לא מתיחה. כפי שכבר יכולתם לקרוא, 20 ישראלים - ברי-מזל או אמיצים, תלוי איך מסתכלים על זה - יוכלו לטוס בספטמבר הקרוב לטיול מאורגן וחלוצי לאחת המדינות המסוגרות והמבודדות בעולם.

מאחורי הסיור עומדת חברת תרבותו, המארגנת טיולי תרבות לחו"ל, והוא כולל טיסה מתל-אביב לבייג'ין ומשם לבירה פיוניאנג ובחזרה, לינה במלונות 4 כוכבים, אוטובוס צמוד, מדריך צמוד, דמי כניסה לאתרים וגם ויזה. המסלול כולל את הבירה פיוניאנג, האזור המפורז בין שתי הקוריאות, טיול בהרים ועוד. המחיר: 3,850 דולר, שהם כ-15 אלף שקל.

מסתבר שכבר 4 שנים צפון קוריאה מאשרת לקבוצות תיירים מערביות להיכנס לשטחה כדי לעודד קצת את הכלכלה הענייה של המדינה ואף מקבלת את התיירים הישראלים בברכה חמה.

למרות זאת, הסיורים בה מתבצעים תחת המגבלות והחוקים שלהם: יש מספר ימים מסוים שאפשר לטייל במדינה, אין גמישות, והכול קבוע מראש, כמו המלונות בהם שוהים, המסעדות בהן אוכלים, לאן יוצאים ומתי, וגם מתי חוזרים. אסור לעזוב את המלון בשעות הפנאי ללא אישור, יש מקומות מסוימים בהם מותר לצלם, וכמובן צריך לכבד את המנהיגים החיים והמתים של המדינה, אליהם מתייחסים כמו אלים.

אגב, צלמים ועיתונאים אינם יכולים להיכנס לתחומי המדינה, אלא אם כן הם מקבלים אישור מיוחד.

אם לא מכלילים את הסיור המקדים שהולכים לערוך שם מנכ"ל החברה עם עוד כמה נציגים, הקבוצה הישראלית שתצא בספטמבר הקרוב תהיה הקבוצה המאורגנת הישראלית הראשונה שמטיילת בצפון קוריאה.