מדד הפרסומות ביו-טיוב לפברואר: פאנטה ו"חדרי הבריחה" בראש

מותג השתייה הקלה בנה משחק ייעודי לקמפיין שבמסגרתו הצופים צריכים לפתור חידות ■ אסי כהן מצליח גם בפרק השני בקמפיין הווידאו לבנק הבינלאומי, למרות האורך יוצא הדופן של הסרטון

חדר הבריחה / מתוך youtube
חדר הבריחה / מתוך youtube

הקונספט של "התוכן הוא המלך" מוכיח את עצמו באופן גורף במדד הפרסומות של יו-טיוב בפברואר. בשני המקומות הראשונים ממוקמות פרסומות של משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב, שלאחר שנים ארוכות של בנייה עצמית כמשרד שמתמחה בהומור טלוויזיוני מתחיל להציג את יכולותיו גם בעולמות הדיגיטליים.

הפרסומת שהמשרד יצר לפאנטה רוכבת על טרנד חדרי הבריחה ומקדמת משחק שנבנה לצורך הקמפיין ובוחן את יכולת הגולשים לפתור חידות ובכך להימלט מחדרים. היא זכתה ל-946 אלף צפיות ו-776 לייקים (היום כבר עומד המספר על 1.33 מיליון), לצד דיון ער של הגולשים על מהו הפתרון הנכון.

במקום השני ממוקם הפרק השני בסדרה הקומית איתן פרצלינה, בגילומו של אסי כהן. הפרסומת לבנק הבינלאומי ארוכה באופן לא שגרתי - מעל 5 דקות - ולכן לא טריוויאלי שהיא זוכה ליותר מ-815 אלף צפיות.

במקום השלישי ממוקם הקמפיין למכבי שירותי בריאות באמצעות יהושע TBWA. מדובר בקמפיין ה"סטאנד-אפ במוקד" בכיכובו של אדיר מילר, שעורר סערה תקשורתית סביב הסרטון שבו "התעלל" במתקשרת בעלת מבטא רוסי. הסרטון, ההורדה שלו בהמשך וחשיפה כי מדובר בקמפיין מבוים ולא אותנטי עוררו שיחה רבה ברשת - מה שדחף את הצפייה בסרטים קדימה.

במקום הרביעי ממוקמת פרסומת של משרד הפרסום מקאן לסינימיניס וגולדן מיניס בסרטון שזכה ל-162,945 צפיות, מה שמוכיח שגם סרטון קצרצר ואנימטיבי יכול להגיע לנתונים יפים.

במקום החמישי ממוקם הסרט של באומן-בר בכיכובו של הזמר עברי לידר שקידם את קמפיין המיתוג מחדש של פרטנר. לכאורה ניתן היה לצפות שהקמפיין ימוקם גבוה יותר, שכן אחרי אי-היכולת לעלות בקמפיין בטלוויזיה היו הפלטפורמה הדיגיטלית ושילוט החוצות הבמה המרכזית של הקמפיין. הסרטון שמופיע במדד הוא הסרטון שזכה לאחוז האורגני הגבוה, ולכן השתלב במדד, אך בקמפיין היו עוד שני סרטונים שגרפו יחד מעל ל-2 מיליון צפיות בתקופה קצרה. 

 

פנטה: חדר הבריחה, גליקמן שמיר סמסונוב
 פנטה: חדר הבריחה, גליקמן שמיר סמסונוב