הבונוס של מנכ"ל DSPG ב-2016 עשוי להגיע ל-600 אלף דולר

מדובר בפי 2 משכר הבסיס השנתי שלו ■ סמנכ"ל הכספים עשוי לקבל בונוס בשווי משכורתו השנתית

עופר אליקים / צילום: תמר מצפי
עופר אליקים / צילום: תמר מצפי

הבונוס הפוטנציאלי של מנכ"ל DSPG, עופר אליקים, עשוי להגיע לכ-600 אלף דולר בשנת 2016. לפי דיווח שהעבירה החברה ל-SEC, רשות ניירות הערך של ארה"ב, הבונוס של אליקים יגיע עד פי 2 משכר הבסיס השנתי שלו - ב-2014 שכר הבסיס עמד על 300 אלף דולר. במקביל, סמנכ"ל הכספים, דרור לוי, יקבל בונוס בהיקף של עד שכר הבסיס השנתי שלו, שב-2014 היה כ-224 אלף דולר.

DSPG   נסחרת בנאסד"ק ושווי השוק שלה הוא 195 מיליון דולר. החברה עוסקת בפיתוח שבבים המיועדים לקישוריות וקול. הבונוסים של בכירי DSPG תלויים בעמידה ביעדים הכוללים יעדי הכנסות, הכנסות ממוצרים חדשים ו-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות). בנוסף, 20% מסכום הבונוס שיוענק לאליקים ולוי תלוי בשיקול הדעת של ועדת התגמול של דירקטוריון החברה.

לשני הבכירים הוענקו גם מניות חסומות: 60 אלף למנכ"ל ו-29 אלף לסמנכ"ל הכספים. 25% מהמניות יבשילו במארס 2017, ועוד 6.5% מהמניות מידי רבעון אחר כך. ב-2014, עלות שכרו של אליקים הייתה 1.2 מיליון דולר וזו של לוי עמדה על 652 אלף דולר.

DSPG התמקדה בעבר בשוק השבבים לטלפוניה אלחוטית, שבו נרשמת בשנים האחרונות דעיכה. החברה פועלת להשיק מוצרים לשווקים אחרים, ביניהם שוק הסלולר. DSPG עדכנה בתחילת השנה על זכייה בחוזה משמעותי בשוק הסלולר, אך לא דיווחה מי הלקוח. ההערכות היו אז ששבב החברה נכנס לסמארטפון Galaxy S7 של סמסונג. לאחרונה פורסמו באתר אינטרנט המתמחה בתחום, צילומים של הסמארטפון המפורק לחלקים, ובו נראה גם השבב DBMD4 של DSPG.