בקרוב: טיסות מניו-יורק ללונדון ב-3 שעות ו-20 דקות

13 שנים לאחר קירקוע הקונקורד, סטארט-אפ חדש מקולורדו בשם Boom מנסה להמציא מחדש את שירותי הטיסות העל-קוליות

חברת סטארט-אפ מקולורדו בשם Boom מקווה להמציא מחדש את שירותי הטיסות העל-קוליות, 13 שנה אחרי טיסתו האחרונה של מטוס הקונקורד.

על-פי החברה, מטוס ה-Boom יוביל נוסעים מניו-יורק ללונדון בתוך 3 שעות ו-20 דקות, במהירות של 2.2 מאך, כלומר כ-2,333 קמ"ש. לשם השוואה, מטוס הקונקורד טס במהירות של 2 מאך, ומטוסי הנוסעים הרגילים טסים כיום במהירות של 0.85 מאך.

אולם למהירות העל-קולית יש מחיר. בארה"ב, למשל, נאסר על מטוסי נוסעים לטוס במהירות על-קולית מעל היבשה בשל הרעש האימתני שהם מייצרים. לכן החברה מתמקדת במסלולים כדוגמת לונדון לניו-יורק, סאן פרנסיסקו לטוקיו ולוס אנג'לס לסידני.

מנכ"ל החברה, בלייק סקול, בכיר לשעבר באמזון, מעריך כי כרטיס הלוך ושוב מלונדון לניו-יורק על גבי מטוס ה-Boom יעלה כ-5,000 דולר, כאשר החזון שלו הוא להנגיש את הטיסות העל-קוליות לקהל הרחב, כך שכל אחד יוכל לטוס לכל מקום בעולם בתוך 5 שעות במחיר של 100 דולר לכרטיס.

החברה עומלת על פיתוח מטוס שיכלול 40 כיסאות בשתי שורות, והיא מקווה שהאבטיפוס יהיה מוכן לטיסת ניסוי ראשונה כבר בשנת 2017, ושטיסות מסחריות יחלו מספר שנים לאחר מכן.

בינתיים, חברת וירג'ין של המיליארדר ריצ'רד ברנסון חתמה על אופציה לרכישת 10 מטוסי Boom, כאשר אלה יהיו מוכנים לייצור מסחרי, והסכימה לעזור בעיצוב ופיתוח האבטיפוס.

אך Boom היא לא החברה היחידה שמנסה להחזיר לחיים את שוק התעופה העל-קולי. קבוצה של יזמים מנסה להחזיר את הקונקורד לפעילות בשנת 2019, ובחודש פברואר האחרון נאס"א הכריזה כי היא מפתחת מטוס נוסעים על-קולי שקט לשימוש מסחרי.