קרן עזריאלי מכרה 5% ממניות עזריאלי ב-900 מיליון שקל

בקבוצת עזריאלי הסבירו כי הליך המכירה נעשה "כחלק מהיערכות לקראת הרפורמה במדדים שהוכרזה לאחרונה על-ידי הבורסה"

יובל ברונשטיין /  צילום: אלי דסה
יובל ברונשטיין / צילום: אלי דסה

קרן עזריאלי קנדה (Azrieli foundation) מוכרת נתח ממניותיה בקבוצת עזריאלי , המהווה כ-5% מהון החברה, בהיקף כולל של כ-900 מיליון שקל.

הליך המכירה, שהחל אתמול ונמשך היום, משקף הנחה של כמה אחוזים על מחיר השוק טרם ההליך, מה שגרר ירידה של יותר מ-4% במניית עזריאלי אתמול. היום נסחרה המניה בירידות מתונות, והיא משקפת לחברה שווי קרוב ל-18 מיליארד שקל - התשיעי בגודלו בבורסה. בקבוצת עזריאלי הסבירו כי הליך המכירה נעשה "כחלק מהיערכות לקראת הרפורמה במדדים שהוכרזה לאחרונה על-ידי הבורסה".

רפורמה זו דורשת מהחברות הצפויות להיכלל במדד המוביל החדש בבורסה החזקות ציבור של לפחות 30%, בעוד שכיום נתח החזקות הציבור בעזריאלי עומד על 25%.

רפורמת המדדים שהנהלת הבורסה בת"א מקדמת, בתקווה להביא להגברת האטרקטיביות של הבורסה ולעידוד מחזורי המסחר בה, אושרה בשבועות האחרונים בדירקטוריון הבורסה, ונמצאת לקראת השלב המרכזי וההכרחי של קבלת אישור מרשות ניירות ערך. בין היתר, במסגרת הרפורמה, מדד ת"א 25 יורחב ויכלול 35 מניות של החברות הגדולות בבורסה.

לאחר המכירה, קרן עזריאלי קנדה, הפועלת כקרן ציבורית שאותה הקים דוד עזריאלי המנוח למטרות פילנטרופיות, תיוותר עם כ-8.5% ממניות עזריאלי.

לצד המכירה, עזריאלי פועלת לגיוס של הלוואה פרטית בהיקף של עד 250 מיליון שקל, הצפויה לשמש אותה לצרכיה השוטפים, ולצורך כך קיבלה דירוג AA פלוס מחברת S&P מעלות.

אחרי שבמהלך 2015 גייסה הקבוצה כ-2.2 מיליארד שקל בהנפקות אג"ח בבורסה, השנה עזריאלי מתכננת לקדם גיוסי חוב נוספים בהיקף מוערך של 1.3 מיליארד שקל.

קבוצת עזריאלי, המנוהלת על-ידי יובל ברונשטיין, סיכמה בשבוע שעבר את 2015 עם ירידה של כ-4% ברווח הנקי, ל-828 מיליון שקל. בנטרול תוצאות החברה הבת גרנית הכרמל, שפעילויותיה נמצאות בהליכי מכירה, רווחיה השנתיים של הקבוצה צמחו ב-26% ל-906 מיליון שקל.

על רקע הדוחות החיוביים הודיעה עזריאלי על חלוקת דיבידנד בהיקף של 400 מיליון שקל לבעלי מניותיה.

באחרונה שמה עזריאלי דגש על הרחבת פעילות הדיור המוגן שלה, ובשבוע שעבר חתמה על הסכם מותנה לרכישת נכס חמישי בתחום - בית הדיור המוגן "אחוזת בית" שברעננה, מידי משפחת יוחי שניידר, תמורת 55 מיליון שקל.