לראשונה מאז מתקפת הטרור: נמל התעופה בבריסל ייפתח היום

כשבועיים לאחר שנרצחו 16 בני אדם בסדרת פיצוצים בנמל, טיסות בודדות ימריאו מאותה זירה בלגית מדממת ■ מנכ"ל שדה התעופה בבריסל: "חזרה לפעילות - אות של תקווה"

בריסל / קרדיט: רויטרס
בריסל / קרדיט: רויטרס

12 ימים עברו מאז מתקפת הטרור הקטלנית בבריסל, והיום (א') ייפתח לנוסעים נמל התעופה שבו אירע הפיגוע, לראשונה מאז - כך דווח בגךי צה"ל. טיסות בודדות ימריאו היום מנמל התעופה, אבל הן מהוות את תחילת ההתאוששות של בלגיה מהתופת.

3 טיסות סמליות ימריאו מחר מנמל התעופה זונטאם שבבריסל, לפורטוגל לאיטליה וליוון, זאת לראשונה מאז הפיגוע הקטלני שאירע שם לפני 12 יום והשבית את הנמל. 

מנכ"ל נמל התעופה, ארנוד פייסט, הסביר אמש: "חזרה לפעילות, אפילו אם חלקית, מהר כל-כך, היא אות של תקווה, והיא מראה את רצוננו המשותף וכוחנו לא להרכין ראש ולהמשיך".

16 בני אדם נרצחו בפיגוע התופת באולם הנוסעים, ונגרם נזק רב. בעקבות מתקפה הוקם היכל צ'ק-אין זמני, והוחמרו נהלי האבטחה: מעתה הנוסעים ייבדקו כבר בכביש הגישה לנמל, ותיערך בדיקה משטרתית נוספת הן של תעודות זהות והן של כרטיסי טיסה בכניסה לאזורי ההמראות. 

למרות זאת, הפתיחה חלקית בלבד, ובנמל מקווים כי בסוף חודש יוני יחזרו לשגרה. בינתיים גם ברכבת התחתית בבריסל, המוקד השני של הפיגוע הכפול, מתאוששים. "אנשים נהיו אמיצים יותר. נסעתי במטרו וראיתי שם נוסעים רבים, החיים ממשיכים", סיפרה אזרחית בלגיה.

במקביל, המשטרה המקומית ממשיכה במעצרים נגד מעורבים בטרור. אמש הואשם אזרח בלגי בהשתייכות לחוליית טרור שתכננה פיגועים ברחבי אירופה.