בכירי דורי בניה גרפו 10 מ' ש', למרות 223 מ' ש' הפסד בשנה

בעלי מניות בדורי בניה מקווים להתגבר על מצבה על-ידי מכירת החזקותיה ברום גבס לקבוצת דורי

דוחות חברת דורי בניה  ל-2015 שפורסמו בימים האחרונים, חושפים כי הפסדי עתק של 223 מיליון שקל שהיא הציגה בסיכום שנתי, לא מנעו ממנה להעניק תגמולים בהיקף של 9.5 מיליון שקל לחמשת מנהליה הבכירים, בהם 3 מיליון שקל למנכ"ל המתפטר, אסף מור, הצפוי לסיים את תפקידו בימים הקרובים ו-1 מיליון שקל ליו"ר הקודם, אבי ורטהיים, שמילא את התפקיד ב-50% משרה. הפסדיה של דורי בניה בשלוש השנים האחרונות (2013-2015) מצטברים לסכום עתק של כ-740 מיליון שקל.

מצבה הפיננסי של דורי בניה ממשיך להיות קשה, ורואי החשבון מפנים את תשומת לב המשקיעים בין היתר להפסד גולמי של 121 מיליון שקל, תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת של 155 מיליון שקל וגירעון של 26 מיליון שקל בהון החוזר. עוד רואי החשבון מציינים כי "יכולתה של החברה להמשיך בפעילותה העסקית כפופה להשלמת עסקת מכירת רום גבס, יכולת ניצול מסגרת אשראי מגוף חוץ בנקאי וכן יכולתה לאמוד את תזרימי המזומנים שלה".

מחזיקי האג"ח חוששים מהמימוש

הנהלת החברה והדירקטוריון שלה מצידם משתדלים לשמור על אופטימיות ומעריכים "ברמת ודאות גבוהה כי החברה תוכל לנהל את צרכי תזרים המזומנים שלה, וזאת על מנת לעמוד בפירעון התחייבויותיה הקיימות והצפויות בתקופה של לפחות 24 חודשים ממועד הדוח". בחודש שעבר אישרו בעלי מניות דורי בניה למכור את החזקותיה בחברת רום גבס לבעלת השליטה, קבוצת דורי, באמצעות מימוש אופציית פוט שהחברה האם העניקה לה, תמורת 101 מיליון שקל, מחיר המשקף את ערכה של רום גבס בספרי דורי.

בעקבות כך החליטו מחזיקי האג"ח של קבוצת דורי, בהיקף של 275 מיליון שקל, לנקוט צעדים משפטיים נגד החברה בשל החשש שלהם שמימושה עלול להרע את מצבה של קבוצת דורי ובכך לאיים על יכולתה לפרוע את תשלומי החוב שלה. רום גבס, שנוסדה ב-1997, היא חברה קבלנית המתמחה בביצוע עבודות גמר ומערכות, וכן בעבודות בנייה הכוללות את שלב השלד בפרויקטים יוקרתיים ובסוף 2015 היא העסיקה כ-160 עובדים.

דוחות דורי בניה חושפים כי רום גבס נהנית מרווחיות נאה, ורווחיה אחרי מס ב-2015 הגיעו ל-20 מיליון שקל. תוצאות דורי בניה השתרשרו מעלה לדורי קבוצה, שסיכמה את 2015 בהפסד של 137 מיליון שקל, אחרי הפסד של 276 מיליון שקל ב-2014.

רואי החשבון של הקבוצה מפנים את תשומת לב המשקיעים להפסד גולמי של 98 מיליון שקל, תזרים שלילי מפעילות שוטפת של 128 מיליון שקל וגירעון של 49 מיליון שקל בהון החוזר שלה סולו. בדורי בנייה, מחברות הביצוע הגדולות בישראל, התגלה ב-2014 כאוס פיננסי חסר תקדים, שתחילתו בעדכון מינורי יחסית אודות סטייה באומדני עלויות והכנסות צפויות של פרויקטים בביצוע החברה.

בתחילת 2016 עברה השליטה בקבוצה מידי ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב, שטרם המכירה הזרימה לה ולדורי בניה כ-750 מיליון שקל בהון ובהלוואות כדי למנוע את קריסתן לידי עמוס לוזון בעסקת בזק בהיקף של כמה מיליוני שקלים בודדים.

תוצאות דורי בניה
 תוצאות דורי בניה