הפתעה חיובית: היצוא הביטחוני ל-2015 - כ-5.7 מיליארד דולר

ראשי החברות הביטחוניות הגדולות בישראל חששו מפני שפל של עשור ביצוא הביטחוני - מתחת לרף ה-5 מיליארד דולר ■ ב-2014: יצוא ביטחוני בכ-5.6 מיליארד דולר

פטנטים בתעשיית הביטחון / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
פטנטים בתעשיית הביטחון / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

נתונים מפתיעים על היצוא הביטחוני של ישראל בשנת 2015: אשתקד הסתכם היקף החתימות על חוזי היצוא של החברות הביטחונית בכ-5.7 מיליארד דולר, כך דיווח היום (ד') האגף ליצוא ביטחוני (סיב"ט) שבמשרד הביטחון.

הנתונים, המתייחסים לשנת 2015 מצביעים על עלייה קלה ביצוא הביטחוני של ישראל ביחס לזה של 2014, בה הוא הסתכם בכ-5.6 מיליארד דולר.

לקראת סוף 2015 הביעו יושבי הראש והמנכ"לים של 4 החברות הביטחוניות הגדולות בישראל, אלביט מערכות, תעש, רפאל והתעשייה האווירית חשש מפני שפל של עשור בהיקף היצוא הביטחוני, בשל השחיקה בכלכלה העולמית, הצטמקות השווקים הביטחוניים וקשיי תחרות.

ראשי החברות הביעו את דאגתם במכתב ששיגרו לראש הממשלה, בנימין נתניהו וציינו כי יתכן שבשנת 2015 יהיה היקף היצוא הביטחוני מתחת לרף של 5 מיליארד דולר: "בתום שנה מאתגרת ובעבודה משותפת ונחושה הצלחנו לשמור על יציבות בהיקפי חתימת החוזים", אמר עם פרסום הנתונים לשנת 2015 ראש האגף ליצוא ביטחוני במשרד הביטחון, מישל בן ברוך.

מנתוני משרד הביטחון עולה כי עיקר היצוא של החברות הישראליות הופנה אשתקד לשווקים באסיה והפסיפיק. 

היקף היצוא הבטחוני של ישראל
 היקף היצוא הבטחוני של ישראל