הותר לפרסום: רפי ליפא ומיכאל ססלר נעצרו בחשד להעלמת הכנסות

ליפא וססלר הם בעליה של חברה הולנדית המחזיקה בחברות-בנות בגרמניה עם נכסי נדל"ן מניבים בברלין ■ השניים נעצרו בחשד כי לא דיווחו על הכנסותיהם מהחברה ההולנדית ■ ססלר חשוד גם כי לא דיווח לרשות המסים מ-2006

רפי ליפא / צילום: תמר מצפי
רפי ליפא / צילום: תמר מצפי

רשות המסים הודיעה הבוקר (ה') כי חקרה את יועץ ההנפקות רפי ליפא ואת מיכאל ססלר, חתנו של בעל השליטה בקבוצת אלקטרה, גרשון זלקינד. השניים ואיש עסקים נוסף, ששמו עדיין לא פורסם, נחקרו בחשד להעלמת הכנסות במיליוני שקלים. על שמותיהם של החשודים היה צו איסור פרסום, שפג אתמול בחצות.

לפי הודעת הרשות, ליפא מרעננה וססלר מסביון הם בעליה הרשומים של חברה הולנדית המחזיקה במספר חברות-בנות בגרמניה המחזיקות בנכסי נדל"ן מניבים בברלין. שניהם נעצרו בחשד כי לא דיווחו על הכנסותיהם מהחברה ההולנדית, ששוויה המוערך הוא כ-14 מיליון יורו, ובנוסף חשוד ססלר כי לא הגיש לרשות המסים דוחות שנתיים מאז שנת 2006. 

חשוד שלישי בפרשה, ששמו עדיין אסור בפרסום, נחשד כי הוא בעל השליטה בחברה ההולנדית ולא דיווח על כך בהצהרות ההון שלו, וגם לא על חשבון בנק בשווייץ בבעלותו ששימש, על-פי החשד, למימון הקמת אשכול החברות הבנות של החברה ההולנדית.

ליפא, יחד עם העצור הרביעי בפרשה, רואה חשבון ששמו גם עדיין אסור בפרסום, חשודים כי סייעו לחשוד השלישי להסתיר את קשריו לחברה הזרה. החשוד השלישי גם עומד בפני הגשת כתב אישום בשל מעורבתו בפרשת הבנק המחתרתי בבורסה ליהלומים ונחקר בפרשיית אחרת של הברחת יהלומים מאפריקה - שנחקרו אף הן על-ידי יחידת יהלום ברשות המסים. 

העצורים שוחררו בהסכמת רשות המסים תמורת הפקדת מאות אלפי שקלים וחתימה על ערבויות בגובה מאות אלפי שקלים נוספים, איסור יציאתם מהארץ ל-180 יום והפקדת דרכונם.

רפי ליפא מסר בתגובה: "אני אזרח שומר חוק ולמיטב הבנתי לא ביצעתי כל עבירת מס. ברצוני להדגיש כי כל דיווחי לרשויות המס והפעולות שביצעתי, נעשו בהתבסס על ייעוץ מקצועי של מומחי מס מהשורה הראשונה בארץ. כולי תקווה שהחקירה תסתיים בהקדם ואני סמוך ובטוח שבתום החקירה אכן יתברר שכל החשדות נגדי הופרכו".