מתעכב מינוי ערן יעקב לתפקיד הממונה על השכר

בנציבות שירות המדינה טוענים כי ליעקב, המשנה למנהל רשות המסים, אין הניסיון הניהולי הנדרש לביצוע התפקיד

ערן יעקב / צילום: אייל גפן
ערן יעקב / צילום: אייל גפן

מינוי הממונה על השכר הבא מתעכב בשל קשיים ביורוקרטיים. הממונה הנוכחי קובי אמסלם צפוי לסיים את תפקידו בחודש הבא, אך טרם נמצא לו מחליף. העיכוב המסתמן במינוי ממונה עשוי להשפיע על התקדמות מהלכים מרכזיים במשק ובהם והמו"מ לרפורמה בחברת החשמל ובחברת נמל חיפה.

ל"גלובס" נודע כי בלשכת שר האוצר בחנו מספר מועמדים כשהמועמד המוביל לתפקיד הוא המשנה למנהל רשות המסים ערן יעקב, שזוכה להערכה בלשכת השר, על מעורבותו במהלכים כמו הפחתת מסים על אלכוהול, הטבות המס ליישובים ונושאים נוספים. הבעיה שהתעוררה סביב מינויו של יעקב היא דרישת סף ל-9 שנות ניסיון ניהולי, דרישה שיעקב אינו עומד בה לדעת הנציבות.

יעקב (48) החל את דרכו ברשות המסים לפני 26 שנה ומונה לפני שנה לתפקיד המשנה למנהל הרשות לאחר ששימש במשך 4.5 שנים סמנכ"ל בכיר לתכנון וכלכלה ברשות ולפני כן היה במשך 7 שנים סגן הממונה על המחלקה לתכנון וכלכלה. כאמור בנציבות טוענים כי ניסיונו הניהולי של יעקב אינו מספיק לצורך מילוי התפקיד. המגעים בין האוצר לנציבות נמשכים, אך בינתיים ללא תוצאות. ברשות המסים מועסקים מעל 5,000 עובדים. בעבר כיהן בתפקיד הממונה על השכר עוזר ברקוביץ' ז"ל שהיה לפני כן ראש מנהל משאבים וטכנולוגיות ברשות המסים.

בלשכת שר האוצר אישרו כי נבחנים מספר מועמדים לתפקיד הממונה על הסכמי השכר והעבודה.

מנציבות שירות המדינה טרם התקבלה תגובה.