מחיר למשתכן בלוד: 376 זוכים מתוך 6,510 זכאים שנרשמו

דירת 3 חדרים בשטח 83 מ"ר עם מרפסת בשטח 11.5 מ"ר מחסן וחניה תימכר בעבור ב-625 אלף שקל, דירת 4 חדרים בכ-772 אלף שקל ומחיר דירת 5 חדרים יעמוד על כ-887 אלף שקל

שר האוצר וראש עיריית לוד בהנחת אבן פינה לשכונת מחיר למשתכן בלוד/ צילום: דוברות עיריית לוד
שר האוצר וראש עיריית לוד בהנחת אבן פינה לשכונת מחיר למשתכן בלוד/ צילום: דוברות עיריית לוד

לאחר סגירת שתי ההגרלות הראשון במסגרת תוכנית מחיר למשתכן שנערכו בעפולה, היום התקיימה ההגרלה השלישית במסגרת התוכנית שהתייחסה לפרויקט בעיר לוד. גם בהגרלה הנוכחית, הביקוש לזכות בזכות לרכישת שירה מוזלת במסגרת התוכנית היה גבוה בשיעור ניכר מהיצע הדירות שעתידות להיבנות במסגרת הפרויקט בשכונת אחיסמך בעיר.

להגרלה בלוד, המתייחסת לזכות לרכישת דירה מוזלת מתוך 376 דירות שעתידות להיבנות על ידי חברת זוהר וצפריר שרבט יזמות ובניה שזכתה במכרז, נרשמו לא פחות מ-6,510 משקי בית הזכאים להטבה. מדובר שוב, כמו בעפולה, וגם כמו בהגרלות לתוכנית מחיר מטרה, ביחס ביקוש אדיר לעומת היצע מצומצם יחסית. עוד נציין כי 104 מתוך 376 הדירות מיועדות לבני המקום כך שהסיכוי של בני המקום אומנם גבוה יותר לזכות בזכות לרכוש דירה מוזלת אך במקביל הסיכוי של מי שאינו תושב העיר נמוך יותר באופן משמעותי.

על פי ההצעה הזוכה של החברה, במכרז שנסגר בחודש נובמבר האחרון, דירת 3 חדרים בשטח 83 מ"ר עם מרפסת בשטח 11.5 מ"ר מחסן וחניה תימכר בעבור כ-625 אלף שקל. מחיר דירת 4 חדרים בשטח 103 מ"ר עם מרפסת בשטח 13 מ"ר חניה ומחסן יעמוד על כ-772 אלף שקל ומחיר דירת 5 חדרים בשטח 117 מ"ר עם מרפסת בשטח 18 מ"ר יעמוד על כ-887 אלף שקל.

 

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר היום כי בימים הקרובים יוזמנו הזוכים על ידי החברה היזמית, בפיקוח חברת הבקרה שמפעיל משרד הבינוי והשיכון, לבחור דירות על פי סדר הזכייה בהגרלה.

חשוב להזכיר שאומנם ההגרלה בלוד, כמו גם בעפולה, כבר נסגרה אך הפרויקט נמצא בשלבים ראשוניים ואת הדירות המוכנות יוכלו לקבל הרוכשים רק בעוד כשנתיים וחצי. עוד נזכיר כי לא מדובר בדירות שניתנות בחינם אם כי דירות אותן יוכלו הזכאים לרכוש בהנחה ולכן על הרוכשים להציג הון עצמי מספק על פי דרישות בנק ישראל.

בימים האחרונים נודע כי למרות ההצהרות המשותפות של בנק ישראל ומשרד האוצר אודות הסדרי מימון מיוחדים לזכאי מחיר למשתכן שיאפשרו להם לרכוש דירה בהון עצמי מופחת, הצהרות אלו טרם מומשו בשטח כאשר הבנקים לא ממהרים לאשר משכנתאות בפרויקטים המוזלים. בין היתר מדובר בשאלות שמעלים הבנקים הנוגעות לשמאות שצריכה להיעשות על דירה שאינה קיימת עדיין (עוד אין דירות שנבנו במסגרת מחיר למשתכן במתכונת החדשה) וגם לגבי מקרים בהם הקבלנים יבנו פרויקט ללא שימוש בליווי בנקאי. נכון להיום טרם נפתרו שאלות אלו אך באוצר מציינים כי בעיה זו ידועה ונעשים מאמצים למציאת פיתרון בהקדם האפשרי.