רוכשי דירות ב"מציצים" לביהמ"ש: למכור הדירה של ענבל אור

טוענים: "אין לאור יכולת כלכלית או משפטית להמשיך ולהיות צד להסכם השיתוף; המשך החזקת הזכויות על-ידה משמעו פגיעה חמורה ובלתי סבירה וגרימת נזקים עצומים ובלתי הפיכים למבקשים"

ענבל אור/ צלם: שלומי יוסף
ענבל אור/ צלם: שלומי יוסף

23 רוכשי דירות בפרויקט "מציצים" של קבוצת אור סיטי נדל"ן הגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, באמצעות עו"ד עופר שפירא, בקשה למכור את דירתה של ענבל אור בפרויקט ולהעביר את תמורת המכירה לקופת כונס הנכסים הזמני. 

כותבים התובעים: "עסקינן בפרויקט שאמנם אורגן על-ידי המשיבה (ענבל אור) באמצעות אחת מהחברות בשליטתה, אולם ארגון הקבוצה הסתיים לפני שנים, הזכויות במקרקעין נרשמו כבר על-שם המבקשים, והחברה המארגנת יצאה מן התמונה... בקשה זו נוגעת אך ורק לזכויות אישיות של המשיבה בכובעה כבעלת זכויות חכירה במושע ביחד עם המבקשים בנוגע למקרקעין - זכויות אשר נרכשו מלכתחילה כשהן כפופות להסכם שיתוף.

"הסכם השיתוף הופר על-ידי המשיבה, וכמו כן למשיבה אין יכולת כלכלית או משפטית להמשיך ולהיות צד להסכם השיתוף והמשך החזקת הזכויות על-ידה משמעו פגיעה חמורה ובלתי סבירה וגרימת נזקים עצומים ובלתי הפיכים למבקשים, והמבקשים זכאים לממש את הזכויות כך שיועברו לידי גורם שיאושר על-ידי הוועד המפקח והנאמן ועל-ידי הבנק המלווה, בהתאם לזכויות מפורשות שהוקנו למבקשים כבעלי הזכויות במקרקעין, בין היתר בסעיף 16 להסכם השיתוף".

עו"ד יואב בן-פורת ממשרד איתן ארז מסר בתגובה: "בהחלטת בית המשפט המחוזי מיום 5.4.2016 ניתן צו איסור דיספוזיציה על כלל הנכסים של החברות ושל ענבר אור, עד להחלטה אחרת. כל נכס או זכות של החברות או של ענבל אור ימומשו אך ורק בתיאום עם הנושה המובטח - בנק מזרחי-טפחות - ובפיקוח המפרק הזמני, וזאת לאחר קבלת אישור בית המשפט".