המדינה תעמיד 500 מיליון ש' ערבויות למימון התייעלות אנרגטית

התכנית: הסרת חסמים לחיזוק תעשיית הקלינטק ■ תמריצים לעידוד המעבר לאנרגיות מתחדשות, יותר בניה ירוקה וערבויות מדינה של חצי מיליארד שקל

הממשלה אישרה היום (א') את תכנית הפעולה הלאומית להפחתת הפליטות של גזי חממה ולייעול צריכת האנרגיה במשק.

במסגרת התכנית החדשה המדינה תעמיד כחצי מיליארד שקל בערבויות למתן הלוואות שמיועדות למימון התייעלות אנרגטית במשק ותשקיע עוד כ-300 מיליון שקל על מענקים לפרויקטים שיקבלו התייעלות אנרגטית בתעשייה, המגזר העסקי וברשויות מקומיות.

במשרד להגנת הסביבה אמרו לאחר אישור התכנית בישיבת הממשלה השבועית כי מהלך זה נעשה בהמשך להתחייבות המדינה לנקיטת מהלכים להפחתת הפליטה של גזי החממה במסגרת ועידת האקלים האחרונה בפריז.

במשרד להגנת הסביבה העריכו כי יישום המהלכים המתוכננים במסגרת תכנית הפעולה שאושרה בממשלה, יחסוך למשק מעל 30 מיליארד שקל ויקדם את ישראל אל היעדים להפחתת הפליטות של גזי חממה, שנקבעו בוועידת האקלים האחרונה.

להערכת המשרד להגנת הסביבה קידום של תכניות להתייעלות אנרגטית תוביל למינוף השקעות בהיקף של מיליארדי שקלים בשוק הפרטי, תוך עידוד הצמיחה במשק ופתיחה של מקומות עבודה חדשים.

עוד ציינו שם כי תכנית הפעולה החדשה תאפשר הסרה של חסמים, תוך הקצאת מכסות לייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים וכניסה של יזמים לשוק זה. צוות מיוחד שיוקם ידון בהסרת חסמים שמונעים את התפתחות תעשיית הקלינטק. יינתנו תמריצי מס לעידוד מעבר לאנרגיה מתחדשת ושימוש בציוד בעל יעילות אנרגטית, יקודמו מיזמים לבנייה ירוקה ועוד. "ישראל נמצאת בפתחה של מפכה חסרת תקדים", אמר השר להגנת הסביבה, אבי גבאי והוסיף כי "היא משלבת את הקטנת הנזק לסביבה, צמצום זיהום האוויר תוך יצירת צמיחה, חיסכון כלכלי והתייעלות לעסקים ולרשויות ציבוריות".