התגעגעתם? מותג האופנה "אתא" חוזר

במאי הפרסומות שחר סגל רכש את הזכויות על הלוגו ועל שם המותג המיתולוגי ופתח היום חנות ראשונה בת"א

אתא / צילום: דודי חסון
אתא / צילום: דודי חסון

קול קורא מן העבר: היום (ג') קם לתחייה המותג אתא, שפעילותו במפעל הטקסטיל המיתולוגי נפסקה ב-1985 אחרי למעלה מ-50 שנות פעילות. מאחורי החייאת המותג עומד במאי הפרסומות ושותפו של השף אייל שני בעסקי המסעדנות, שחר סגל, שפתח הבוקר את חנות המותג בפינת הרחובות אלנבי-מונטיפיורי בתל-אביב.

"לפני 5 שנים קראתי כתבה על תערוכה במוזיאון של המותג אתא. מאז התעוררה אצלי תחושה עזה להחזיר את המותג ועמו את הערך לבגדים, לא בקטע נוסטלגי אלא בקטע ערכי, כי זה מרגיש לי כמו הדבר הנכון לעשות - להחזיר ערך לבגד שאתה לובש, בגד שאתה יכול לרקום עליו את השם שלך, שאחרי כביסות הוא רק ייראה טוב יותר. השקעתי הרבה זמן ורומנטיקה כדי לפענח מה אנחנו רוצים לעשות", אמר סגל בהשקה הבוקר.

סגל סיפר כי אחרי תהליך ארוך ומסובך הוא הצליח לרכוש את הזכויות על הלוגו ועל השם מידי כונס הנכסים של החברה, אולם סירב לפרט באשר להיקף ההשקעה.

"אנחנו בתחילתו של חלום, ואני לא יודע לאן זה יתפתח", אמר סגל בהתייחס לשאלת פתיחת סניפים נוספים. עם זאת, הוא הוסיף כי "התחלנו משהו שיהיה רלוונטי בעוד מקומות. אתא נכונה גם לתל-אביב לערים נוספות בארץ, אבל גם לפריז ולברלין ולניו-יורק". 

בשלב זה כל הייצור נעשה בישראל, "כל עוד זה אפשרי", סייג סגל.

רמת המחירים נעה בין 80 ל-600 שקל. כך לדוגמה, חולצת עבודה מכופתרת עולה 190 שקל, חצאית - 180 שקל, שמלה מכופתרת עולה 320 שקל ועוד.

הדגש העיצובי הוא על "בגדים לאנשים שעובדים בעיר ורוכבים על אופניים. בכל התהליך נבחן כל בגד ביכולת של הלובש אותו לעלות ולרדת מאופניו כשבכל בגד יש כיס ייעודי לסלולרי", אמרה מי שאמונה על עיצוב בגדי אתא, יעל שנברגר.

"האתגר הגדול הוא להמשיך לייצר בישראל ולעמוד מאחורי מה שאנחנו מבטיחים על איכות הבד וחומר הגלם, שהופך את הבגדים לעל-זמניים. התמחור נעשה מתוך מחשבה להיות נגיש בלי קשר לעלות הייצור. בחוויה שלי החייאת המותג דומה לעולם הקולינריה, לקחת משהו שהוא מפה ולהפריח אותו ולהתעקש על האמת ועל חומר הגלם", אמר סגל.