מתעש לקריה: אודי אדם מונה לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון

אדם יחליף את המנכ"ל המכהן, אלוף (במיל') דן הראל ■ שר הביטחון יעלון: "ניסיונו הצבאי והאזרחי הרב של אלוף (במיל') אודי אדם יסייעו לו לנווט את משרד הביטחון במציאות המורכבת"

השר יעלון (מימין) והמנכ"ל המיועד אדם. היכרות רבת שנים / צילום: אריאל חרמוני- משרד הביטחון
השר יעלון (מימין) והמנכ"ל המיועד אדם. היכרות רבת שנים / צילום: אריאל חרמוני- משרד הביטחון

המנכ"ל הבא של משרד הביטחון הוא יו"ר תעש מערכות, אלוף (במיל') אודי אדם. כך החליט שר הביטחון,משה (בוגי) יעלון (הליכוד). אדם עתיד להיכנס לתפקיד בחודשים הקרובים, ויחליף את המנכ"ל המכהן, אלוף (במיל') דן הראל, שהודיע לפני כשלושה שבועות על כוונתו לפרוש מהתפקיד בעוד כחצי שנה, עת ימלאו שלוש שנים לכהונתו בו. המינוי של אדם לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון עדיין כרוך באישור של הוועדה למינויים בכירים, ואחריה יובא לאישור הממשלה.

אדם (58) נכנס לתפקידו כיושב ראש התעשייה הצבאית (תעש מערכות) בחודש יולי 2013, ומאז הכין אותה, לצד המנכ"ל אבי פלדר, לקראת המכרז למכירתה למשקיע פרטי. הליכי ההפרטה של תעש מערכות עדיין נמשכים ואלביט מערכות היא מועמדת יחידה לרכישתה.

במסגרת המהלכים להכנת תעש להפרטה, אדם היה מעורב בגיבוש הסדרי הפרישה של כשליש מעובדי החברה כמו גם בגיבוש פורטפוליו המוצרים שלה שהתעדכן בשנים האחרונות. לפני שמונה ליו"ר תעש מערכות, הוא שימש במשך 5 שנים בקירוב כמנכ"ל הקריה למחקר גרעיני בדימונה. במלחמת לבנון השנייה שימש אדם מפקד פיקוד הצפון בצה"ל, ובמהלך המערכה מונה סגן הרמטכ"ל באותם ימים, אלוף (במיל') משה קפלינסקי, לתפקיד של מתאם כללי בין פיקוד הצפון לרמטכ"ל, מה שהתפרש כהבעת חוסר אמון באדם. שבועות ספורים לאחר תום המלחמה פרש אדם משורות צה"ל.

אדם - בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה ומדעי המדינה מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני בלימודים אסטרטגיים מבית הספר הגבוה למלחמה בפריז - הוא בנו של סגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף יקותיאל אדם ז"ל, שנפל במלחמת לבנון הראשונה.

"לפני משרד הביטחון ניצבים אתגרים משמעותיים במגוון תחומים ובהם בניין הכוח, מימוש התוכנית הרב-שנתית 'גדעון', הסכם הסיוע הביטחוני עם ארצות הברית, פעילות התעשיות הביטחוניות והייצוא הביטחוני, המשך פיתוחים טכנולוגיים בעלי משמעות רבה ועוד", אמר היום (ג') שר הביטחון. "בשבועות האחרונים בחנתי מספר מועמדים ראויים לתפקיד והגעתי למסקנה כי אדם הוא האיש הנכון בעת הזו, כדי להוביל בהצלחה את ההתמודדות עם האתגרים הללו. אני מכיר את אודי אדם במשך שנים ארוכות כלוחם וכמפקד בצה"ל ולאחר מכן בתפקידיו בקריה למחקר גרעיני ובתעש, ואין לי ספק שיש בו האיכות, היכולת והבשלות האישית כדי לבצע את התפקיד באופן מיטבי. ניסיונו הצבאי והאזרחי הרב יסייעו לו לנווט את משרד הביטחון במציאות המורכבת".

כזכור, המנכ"ל המכהן הראל נימק את רצונו לפרוש מתפקידו בעוד חודשים ספורים בכך שהוא חש מיצוי וסיפוק. המינוי של אדם לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון יפתח בקרוב מרוץ לקראת מינוי של יושב ראש חדש לתעש מערכות.