מלחמת המרפסות: אורתם סהר משיבה אש לגינדי השקעות

בחברה שבנתה את המרפסות שקרסו בחדרה טוענים בתגובה לתביעה בסך 100 מיליון שקל של גינדי השקעות: האחריות רובצת על המפקחים והמתכננים

המרפסת שנפלה. חשוב להסדיר את ההיבט השמאי / צילום: גיל ארבל
המרפסת שנפלה. חשוב להסדיר את ההיבט השמאי / צילום: גיל ארבל

חברת הבנייה אורתם סהר הגיבה אתמול (ג') לבורסה לתביעה בהיקף של 100 מיליון שקל שהגישה נגדה גינדי השקעות בעניין קריסת המרפסת בפרויקט שייזמה גינדי וביצעה אורתם בחדרה.

בתביעה - שהוגשה לבית המשפט המחוזי נגד מליבו בנייה, חברה-בת של אורתם סהר, ונגד חברות הביטוח שביטחו אותה, הראל וכלל - טענה גינדי השקעות כי על הנתבעות "לפצות את התובעות בגין הוצאות שונות בהן נשאו וכן בגין אובדן רווחים ונזקי מוניטין".

באורתם סהר סבורים כי "האחריות לאירוע רובצת על התובעות ועל המפקחים והמתכננים מטעמן, ולפיכך בכוונת החברה-הבת (מליבו בנייה) להגיש תביעה שכנגד גורמים אלה, כמו גם כנגד חברות הביטוח שביטחו את החברה-הבת, וזאת בגין נזקיה של החברה-הבת, עלויות התיקון בהן נשאה ועלויות אחרות.

"החברה-הבת סבורה כי יש לה טענות הגנה מבוססות וראויות כנגד התביעה, הן לעניין עצם החבות והן לעניין סכומי התביעה, המופרכים כשלעצמם... לעניין הטענות בדבר אובדן רווחים ומוניטין של התובעות (שבגינן נתבע סך של כ-55 מיליון שקל), הרי שמלבד פרסומים של התובעות בתקשורת כי לא נגרמו להן נזקים תדמיתיים, ככל שאכן נגרמו להן נזקים כאמור, הרי שאלה נובעים מהתנהלותן של התובעות, לרבות בעניינים אחרים".

נזכיר כי בדצמבר 2013 קרסו שתי מרפסות בפרויקט "גינדי פארק חדרה", שברחוב נחל פרת בעיר, הכולל שני בניינים מגורים זהים בני 38 יחידות דיור כל אחד. לאחר הקריסה הוכרזו הבניין וזה שנבנה בסמוך לו בפרויקט כבניינים מסוכנים, והכניסה אליהם נאסרה, זאת מכיוון שלא ניתן היה לשלול את האפשרות שהבעיה שגרמה לקריסת המרפסות בבניין הראשון, קיימת גם בבניין השני.

מאז טופלה התקלה, וגינדי המשיכה להתקדם עם מסירת הדירות בפרויקט.

גינדי השקעות, יזמית הפרויקט בחדרה, נמצאת בבעלות ילדיו של הקבלן הוותיק משה גינדי - מנור, סתוית, טל, כפיר ובני משפחותיהם. למרות ההאשמות ההדדיות, חלק אחר ממשפחת גינדי ממשיך בעסקים משותפים עם אורתם סהר, שהבוקר (ד') דיווחה כי חתמה על הסכם לשיתוף-פעולה עם גינדי החזקות בפרויקטים של מחיר למשתכן.

במסגרת שיתוף-הפעולה, ניהול השותפות והקמת הפרויקטים יבוצעו על-ידי אורתם סהר, וגינדי תעמיד לשותפות מסגרת אשראי ראשונית חד-פעמית של 100 מיליון שקל, ובהמשך, 25% מההון העצמי לכל פרויקט יגיע מאורתם סהר, והיתרה מגינדי החזקות.

אורתם סהר שבשליטת אמיר נחום עוסקת בתחום הבנייה והתשתיות ונסחרת בבורסה בשווי של 55 מיליון שקל בלבד, לאחר שנה קשה שבה חוותה הפסדים כ בדים מפעילותה.