מיהו בני כץ, עורך דינה החדש של ענבל אור?

מיהו בני כץ, עורך דינה החדש של יזמית הנדל"ן החשודה בפלילים, ואיך הוא קשור לפיצוץ פרשת רונאל פישר?

כץ (מימין) והלקוח חסן. ירש רבים מלקוחותיו של פישר / צילום: אלון רון
כץ (מימין) והלקוח חסן. ירש רבים מלקוחותיו של פישר / צילום: אלון רון

כמדי כמה ימים בשבועות האחרונים, שלשום (ב') שכרה שוב ענבל אור את שירותיו של עורך דין חדש. זאת, לאחר שקודמו בתפקיד ("שנשא את הלפיד" כ-24 שעות בלבד), נטש את אור. שמו של עו"ד בני כץ, החדש של אור (לפי שעה), עלה בפרשת רונאל פישר, בעיקר כמייצגו של ראש ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר, אלון חסן, אך לא רק. ביולי אשתקד הקדשנו תחקיר נרחב לעו"ד בני כץ ובעיקר לחלקו בפיצוץ פרשת רונאל פישר, שבעקבותיה "ירש" רבים מלקוחות משרדו של פישר. באותו תחקיר ביולי מצאנו לא מעט נקודות השקה בין השניים.

נגד עו"ד רונאל פישר, נזכיר, תלוי ועומד כתב אישום חמור, שעניינו הפעלת רשת של מכירת מידע מתוך חקירות משטרה מתנהלות. מדובר במידע שהושג באמצעות שוחד ששולם לקצין היחידה לחקירת פשעים כלכליים בלהב 433, רב-פקד ערן מלכה. מלכה כבר הורשע לפי הודאתו במעשים ואף נכלא ל-8 שנות מאסר בפועל.

נחזור לעורך הדין של אור. כץ (47), יליד חיפה, הוא שוטר בעברו. הוא החל את דרכו במשטרת מרחב שרון כחוקר. בהמשך הוסמך לעריכת דין והפך לתובע משטרתי, ובהמשך פרש והפך לעורך דין פלילי.

כך מתאר כץ את היתרונות של שירותיו הטובים באתר האינטרנט של משרדו: "כץ יודע לשלב את ניסיונו החשוב שנרכש במשטרה בתפקידי התביעות והחקירות, תוך ניצול קשריו הטובים עם גורמי אכיפת החוק".

מה פירוש "ניצול קשריו"? כץ הוא אישיות מוכרת במשרדי להב 433 עוד מימיו כשוטר. הוא מתקבל על-ידי חלק מאנשי היחידה כסוג של בן-בית, ומצוי בקשר אישי עם רבים ביחידה, חלקם הגדול היו קולגות שלו בתקופתו כאיש משטרה.

בין כץ לרונאל פישר היה בעבר הסדר מסחרי להפניית לקוחות הדדית ולטיפול בלקוחות יחד תוך חלוקת שכר-הטרחה. אחד מאותם לקוחות ששירתו שניהם הוא אלון חסן. נדמה כי גם הלקוח המרוצה חסן ידע על יכולתו של כץ "לנצל את קשריו הטובים עם גורמי אכיפת החוק", כך עולה ממה שמצטייר כמספר פליטות-פה של חסן בעדותו במח"ש מיוני 2014.

חסן מסר כי מרגע שעו"ד פישר ביקש ממנו שוחד של 150 אלף דולר כדי לסגור תיק חקירה בעניינו - היה זה כץ שהנחה אותו כיצד "לבנות את התיק לפישר". כך סיפר בחקירתו מיוני 2014: "בני הנחה אותי מרגע זה להקליט כל פגישה ושיחת טלפון עם רונאל. אנחנו בונים תיק. הוא אמר לי לחזור לרונאל".

 

ועוד הראינו בתחקיר ההוא כיצד לאחר הסתבכותו של פישר, כץ ירש כמה מלקוחותיו, ובהן הקבלנים זהר בוצ'ן וששון חי, שהיו חשודים בשורת פרשיות שוחד ואחרות; מי שהיה מנכ"ל החברה הכלכלית ראשון-לציון עד 2010 - רמי דואני, שהסתבך ב"פרשת הקבלנים"; אלון חסן, שהסתבך (גם) בפרשת הנמל; וגם חברו הטוב של חסן, אילון מכלוף, בעל מטמנת אשפה מאשקלון, שנחשד בקשרים למשפחות פשע.

בנוסף, לפחות לטענת כץ, בין לקוחותיו גם ראש עיריית חדרה לשעבר חיים אביטן. אביטן נחשד בקבלת שוחד במסגרת פרשה שמאז נגמרה ללא העמדתו לדין. ואולם, למרות שכץ הציג את עצמו בשידור חי בערוץ הראשון כמייצגו של אביטן, אביטן הכחיש כי הוא לקוחו של כץ. בתגובה לאותה כתבה מסר כץ כי "כל העובדות שצוינו בכתבה אינן נכונות ואינן מבוססות. מדובר בניסיון להכפיש את המוזכרים בכתבה".