גולן טלקום: הסכם איחוד הרשתות עם סלקום עומד בדרישות

גולן שולח מכתב המסביר מדוע איחוד הרשתות עומד בדרישות משרד התקשורת ■ חוזר ומסביר כי מותר להפלות אותו לטובה בגלל התרומה שלו לתחרות, וכי ניתן להקל גם על הוט מובייל במקביל

מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב
מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב

גולן טלקום מעלה מחדש סדרה של טיעונים בדבר הצורך לאשר את הסכם איחוד הרשתות המוקדם שחתמה עם סלקום. במכתב ששלחה החברה למנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, ועם העתקים למשרד האוצר ולמנכ"ל משרד ראש הממשלה, מציינת החברה את כל הטיעונים בדבר הצורך לאשר את ההסכם, אך יחד עם זאת אין במכתב בקשה מפורשת לחזור ולאשר את ההסכם.

מה שהמכתב כן כולל זו התקפה על הוט מובייל ועל כך שהיא בעצמה נמצאת בהפרת רישיון, ושלמעשה אין לה כל זכות לטעון נגד הסכם איחוד רשתות של גולן וסלקום, וגם אם יש לה, הרי שישנם טיעונים חזקים מספיק כדי להתמודד עמה משפטית, ושניתן להקל גם עליה במקביל. המכתב נשלח באמצעות עו"ד ליאור פורת ממשרד גורנציקי.

במכתב ששלחה מציינת גולן כי חוק התקשורת קובע שיקולי על כלליים המנחים את שר התקשורת בבואו לאשר רישיון או תיקון לרישיון למפעיל סלולר. שיקולים אלה הם בין היתר טובת הציבור, הבטחת רמת התחרות בתחום, הבטחת רמת השירותים וקידום תמיכה בטכנולוגיות חדשות. לאור זאת יש לבחון את מסמך המדיניות של משרד התקשורת לעניין איחוד רשתות, שבו נכללו העקרונות המנחים.

לדעת גולן, הסכם שיתוף הרשתות שלה עם סלקום, על תיקוניו, מילא אחר התכליות העומדות בבסיס החוק ומסמך המדיניות. לדבריה, הרישיון מאפשר לה (כמו גם להוט מובייל) להחליף את מחויבותה לפריסת רשת דור שלישי בתוכנית פריסה לדור רביעי. כלומר, ההשקעה בדור הרביעי שווה להשקעה בדור השלישי, בגלל התיישנותה של רשת הדור השלישי. אין מקום להשקיע ולפרוס רשת דור שלישי, ולכן המדיניות של המשרד היא שברשת דור שלישי, הדגש הוא על היכולת לספק שירות ולהתמקד בהשקעות בדור החדש.

מבחינה זו מתן זכות שימוש בלתי חוזרת ברשת דור שלישי של סלקום, לדעתה של גולן, עונה על הדרישות של המשרד. 

כידוע, דרישת המשרד היא שהרשת המשותפת תכלול גם את רשת הדור השלישי, וזה היה עיקר הוויכוח בין הצדדים ומה שמנע בסופו של דבר את איחוד הרשתות, ומכאן את הדרך הבלתי נמנעת לעסקת מיזוג שנדחתה השבוע. 

 

כעת השאלה היא האם בעקבות ההתנגדות לעסקה יחזרו סלקום וגולן לשולחן המשא-ומתן במטרה להביא הסכם איחוד רשתות בדרך שתרצה את משרד התקשורת. למרות שישנה תחושה שלכאורה גולן היה רוצה לחזור להסכם איחוד רשתות, מה שישאיר אותו בשוק - אין כל הוכחה ממשית לכך. אין ודאות, וגולן לא אומר זאת היום, שאם יקבל הסכם איחוד רשתות בתנאים שביקש, הוא יבצע אותו ויישאר בשוק. ייתכן שכן, אך החברה נמנעת מהתייחסות לכך בפנייה של "גלובס".

חשוב לציין כי משרד האוצר כתב לפני כמה ימים שניתן לאשר את הסכם איחוד הרשתות כפי שקובע מסמך המדיניות, תוך שהוא שולל מתן הקלות לגולן. לדבריו, בתיקונים קלים ההסכם יכול לעמוד בדרישות משרד התקשורת ובמסמכי המדיניות שנקבעו, שהוא היה צד לקביעתם.