יצחק הרצוג נחקר באזהרה בפרשת התרומות בפריימריז

הדבר מעיד על מעבר מהליך של "בדיקה" בקשר לחשדות נגד הרצוג להליך של חקירה רשמית, מהלך הטעון אישור מהיועמ"ש ■ ככל הידוע, החשדות מתרכזים בתרומות שהתקבלו לכאורה באמצעות מימון הוצאות ע"י אנשי עסקים

יצחק בוז'י הרצוג / צילום: רויטרס
יצחק בוז'י הרצוג / צילום: רויטרס

"היחידה הארצית של המשטרה חקרה היום באזהרה, באישור היועץ המשפטי לממשלה, את יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, בגין חשד לביצוע עבירות של קבלת תרומה אסורה, אי-דיווח על קבלת תרומה ומסירת תצהיר כוזב" - כך נמסר היום (א') בצהריים מדוברות המשטרה, "זאת בהקשר לבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013".

ככל הידוע, החשדות נגד הרצוג מתרכזות בתרומות שהתקבלו לכאורה באמצעות מימון הוצאות על-ידי אנשי עסקים - ולא בדרך שקובע חוק מימון מפלגות לכאורה.

זו הפעם השנייה שבה הרצוג נחשד בעבירות על חוק מימון מפלגות; הפעם הקודמת הייתה בגין מעורבותו בפרשת העמותות של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. בפעם הקודמת שמר הרצוג על זכות השתיקה. הפעם התחייב הרצוג למסור גרסה מלאה לחוקריו.

מאז החלה הבדיקה שהפכה היום לחקירה, התייחס הרצוג לפרסומים בעניין כאל ניסיון חיסול פוליטי. "אני מציע לכולם לא להתרגש", מסר יו"ר האופוזיציה בעבר. "יש גורמים פוליטיים שמנסים להפיל אותנו. אנחנו מכירים היטב את הדרך הזו, התמודדנו איתה בעבר, ונגיב בעוצמה לכל ניסיון להפוך את המשטרה לחלק מקמפיין בחירות מכל סוג". הרצוג הוסיף בעבר כי "מי שעשה את זה יקבל בעיטה פוליטית שתלמד אותו לקח להרבה שנים. אני לא חושש משום בדיקה ומשום חקירה ואשתף פעולה עם כל הליך", אמר.

ההערכה המקובלת היא כי הרמיזות על "בעיטה פוליטית" מכוונות כלפי ח"כ אראל מרגלית, עמיתו למפלגה של הרצוג, שבסביבת היו"ר חשדו בו כמי שאחראי לתלונה למשטרה. מרגלית מצדו מכחיש כל קשר לדברים ומסר בהזדמנויות שונות כי הוא מאחל להרצוג שיוכיח את חפותו.

מלשכתו של הרצוג נמסר היום: "ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג הגיע הבוקר למסור גרסתו לבקשת גורמי האכיפה. מרגע שהודלף דבר קיום הבדיקה, הדגיש וביקש הרצוג לאפשר לו לתת גרסתו כדי להניח את העניין מאחוריו, וכך עשה. להרצוג יש אמון מלא בגורמי האכיפה, והוא מודה על ההתנהלות המכובדת וההגונה".

הרצוג כתב היום בפייסבוק בתגובה כי "הגעתי הבוקר למסור את גרסתי, לבקשת גורמי האכיפה. מרגע שהודלף דבר קיום הבדיקה, הדגשתי וביקשתי לאפשר לי להגיב, על-מנת שאוכל להניח את העניין מאחוריי. יש לי אמון מלא בגורמי האכיפה, ואני מודה על ההתנהלות המכובדת וההגונה".