לקראת דוחות חברות הסייבר: צפי לעלייה בהוצאות אבטחת מידע

בסקר של בנק ההשקעות האמריקאי סטיפל לא עלה סנטימנט חיובי כלפי תוצאות צ'ק פוינט ופאלו אלטו

ניר צוק / צילום: תמר מצפי
ניר צוק / צילום: תמר מצפי

סקר שערכו בבנק ההשקעות האמריקאי Stifel, שותפו של לאומי פרטנרס, בקרב משווקים-מפיצים מתחום אבטחת הסייבר, מצביע על עלייה בהוצאות של לקוחות בתחום זה ברבעון הראשון של 2016. האנליסטים גור טלפז וכריסטופר ספרוס שערכו את הסקר מציינים כי בתחילת השנה, המשקיעים בתחום חששו מירידה בהוצאות על אבטחה.

"בעוד שאנחנו סברנו שהחששות האלה חסרי שחר, תוצאות הסקר עשויות להרגיע את החששות, משום ש-80% ממשתתפי הסקר חוו צמיחה בעסקי האבטחה ברבעון הראשון", כותבים האנליסטים. הסקר מראה ש-60% מהמשתתפים בסקר הצביעו על עלייה מתונה בהוצאות הלקוחות בתחום (עד 10%) ו-20% חוו עלייה של מעל 10%. עוד 16% אמרו שהרבעון היה דומה לרבעון המקביל ב-2015 ורק 4% חוו ירידה של מעל 10%.

הסקר יורד גם לרזולוציה של חברות בתחום, וביניהן צ'ק פוינט, אימפרבה, פאלו אלטו ואחרות. בצ'ק פוינט, שתפרסם את דוחות הרבעון הראשון ביום רביעי הקרוב, מציינים כלכלני סטיפל כי בניגוד לסקר מהרבעון הקודם, הפעם לא היה סנטימנט חיובי. 36.4% ממשתתפי הסקר העריכו שלא נרשמה צמיחה בצ'ק פוינט ביחס לרבעון המקביל, 27.3% העריכו צמיחה מתונה של עד 5% ו-18.2% העריכו צמיחה של 5%-10%. כ-9.1% העריכו אף ירידה בעסקי החברה. צ'ק פוינט, שנוסדה ומנוהלת על-ידי גיל שויד, נסחרת בנאסד"ק בשווי של 16 מיליארד דולר. המלצת סטיפל על המניה היא "החזק".

באימפרבה, שהוקמה על-ידי שלמה קרמר ונסחרת בנאסד"ק בשווי 1.5 מיליארד דולר, 53.9% העריכו שנרשמה צמיחה בעסקיה ברבעון, 30.8% העריכו שהעסקים נותרו ללא שינוי וכ-15.4% מצפים לירידה. גם כאן ההמלצה היא "החזק".

הגישה כלפי פאלו אלטו, שהוקמה על-ידי ניר צוק ונסחרת בשווי 12.4 מיליארד דולר, אופטימית במיוחד. בסטיפל מציינים כי "תוצאות הסקר מאשרות את מעמדה של פאלו אלטו בצמרת תעשיית האבטחה, ולא היה אף משתתף בסקר שהצביע על איזושהי ירידה בעסקיה". רק 8% העריכו שלא נרשמה צמיחה בעסקי פאלו אלטו ברבעון, בעוד שרוב המשתתפים (48%) העריכו צמיחה של 25%-50%. המלצת סטיפל למניה היא "קנייה".