צפו בתמונות: כך השחיתה ענבל אור את הדירה בשוסטקוביץ'

המפרק הזמני מוריד את שאריות הכפפות: מתנגד להמשך מגוריה של ענבל אור וילדיה בדירה בגבעתיים ■ טוען: אור הרסה את דירתה בצפון ת"א והותירה אחריה חובות בנכס לחברת החשמל, לעיריית ת"א ולגורמים נוספים

ענבל אור / צילום: שלומי יוסף
ענבל אור / צילום: שלומי יוסף

עו"ד איתן ארז, המפרק הזמני של חברת אור סיטי נדל"ן, הגיב לבית המשפט על בקשת ענבל אור לאפשר לה להישאר בדירה ברחוב הל"ה בגבעתיים.

לבקשה צירף עו"ד ארז תמונות המראות לכאורה כיצד אור השחיתה את הבית בו התגוררה עד לאחרונה בצפון תל-אביב, ברחוב שוסטקוביץ'. בבקשה מפורטים גם החובות שהשאירה אור בנכס לחברת החשמל, לעיריית תל-אביב ולגורמים נוספים.

לטענת עו"ד ארז, ענבל אור בנתה בדירה בשוסטקוביץ' בריכה וג'קוזי באופן לא חוקי בעלות של יותר מ-100 אלף שקל.

להלן כמה מהתמונות מהדירה בשוסטקוביץ', ששחרר היום עו"ד ארז בפנייתו לבית המשפט: 

 

  

 


"אור סיטי שילמה לענבל אור שכירות בסך 23 אלף שקל בחודש"

בפנייתו לבית המשפט כותב עו"ד ארז: "נראה כי החייבת ממשיכה בדרכה הפסולה ואיננה בוחלת באמצעים ולמרבה הצער מטעה את בית המשפט הנכבד בטענות אשר אינן אמת... החייבת עושה שימוש פסול ולא ראוי בתגובתה בילדיה הקטינים ומנסה לעשות פרובוקציות כאילו לכאורה מנסה הח"מ לסלק אם חד-הורית וילדים קטנים מבית מגוריהם - עם כל הכבוד, לא כך הדבר. העובדה האמתית היא כי החייבת פלשה לדירה שאיננה שלה ומנסה לקבוע עובדות בשטח תוך עשיית שימוש בדירה כבשלה". 

בהמשך מתמקד עו"ד ארז בדירתה השכורה הקודמת של אור ברחוב שוסטקוביץ' 17 בתל-אביב. לטענתו, חברת אור סיטי נדל"ן שילמה את מלוא דמי השכירות בדירה זו - 23 אלף שקל בחודש, עד ליום 29.6.16. עם זאת, לטענת עו"ד ארז, ענבל אור "הפרה את הסכם השכירות מספר רב של פעמים, כאשר לא שילמה חשבונות שוטפים של הנכס וכן ביצעה שינויים רבים במושכר ללא ידיעת בעלי הנכס".

לטענת עו"ד ארז, עד כדי כך הגיעו הדברים, שבעל הנכס דרש את סילוקה של אור מהדירה וביקש לערוך בדיקה של הנכס המושכר.

 

"חורים בבעיטות, צחנה של אוכל רקוב"

בדיקה זו, טוען עו"ד ארז, התבצעה ב-19.4.16 בשעה 12:00. עו"ד ארז מתאר את מה שראו בעל הנכס ועורך דינו: "הנ"ל נכנסו לבית, והמילים קשות מלתאר את אשר ראו. הבית הושחת לחלוטין על-ידי החייבת ו/או מי מטעמה, אשר ככל הנראה עזבה את הנכס בחופזה. בבית הייתה צחנה של אוכל רקוב אשר הושאר על דלפק המטבח והיה מפוזר בכל עבר. במקומות שונים בבית נותר אוכל אשר נרקב והעלה עובש ומשך אליו עשרות חרקים מעופפים וזוחלים אשר היו במקום. על רצפת הסלון נשפכו נוזלים אשר הכתימו את הרצפה, ואין מילים לתאר את הצחנה הבלתי נסבלת אשר שררה במקום. תמונות אשר צולמו על-ידי עורך הדין ינסו לתאר את אשר ראו".

עוד טוען עו"ד ארז: "לאחר סיור בבית התברר כי קירות הבית הושחתו, כאשר קירות הגבס נשברו במקומות שונים, ונעשו בהם חורים, ככל הנראה מבעיטות. על קירות הבית קיימות כתובות צבע שנעשו ככל הנראה על-ידי ילדים, קירות בחדר בקומת המרתף הושחתו באמצעות צבע כחול. בדלי סיגריות היו מפוזרים לכל עבר, וחלקם אף כובו על רצפות הפרקט בחדרים. מצלמות הביטחון במעגל סגור בנכס נתלשו ממקומם, כמו גם טלוויזיות שהיו במקום והותירו חורים בקיר. החייבת אף נטלה ציוד קבוע של המושכר, כמו כיריים חשמליות ווילונות יוקרתיים. החייבת תלשה מארון החשמל בנכס את ציוד הטלוויזיה במעגל סגור אשר שייך למושכר. עסקינן בבית חכם, והמערכת הושחתה לגמרי".

והתיאור נמשך: "חלק מדלתות החדרים בבית נותקו ממקומם, חלקם על-ידי שבירת צירי הדלתות. קיים קושי רב לתאר את ההרס והכאוס אשר שררו בבית. בהתאם למידע אשר נמסר לח"מ על-ידי בעל הנכס, החייבת אף בנתה ללא היתר בריכה בנכס בעלות של 115,050 שקל, ששולמה מחשבון אור סיטי נדל"ן ביום 20.6.15. כמו כן, ממידע שנמסר לח"מ על-ידי בעל הנכס, החייבת הציבה ג'קוזי מפואר על מרפסת תלויה בבית, וזאת ללא אישור קונסטרוקטור. לאור כך המרפסת התעקמה ושקעה, וככל הנראה נגרמו נזקים למושכר".

החשמל נותק עקב חוב של 24 אלף שקל 

אם זה לא מספיק, עו"ד ארז מתאר גם חובות כבדים שהותירה ענבל אור אחריה: "ממידע אשר נמסר לח"מ על-ידי בעל הנכס, חברת החשמל ניתקה את החשמל לנכס בגין חוב בסך 24,000 שקל אשר לא שולם. כמו כן, ממכתב אשר היה בתיבת הדואר, נראה כי החייבת אף לא שילמה ארנונה לעיריית תל-אביב וכן חשבונות מים, ולפיכך הוטלו עיקולים על חשבונותיה. בהתאם למידע שנמסר לח"מ, לאור ניתוק החשמל מהנכס, העבירה החייבת חשמל מהשכנים".

לפי עו"ד ארז, "החייבת (ענבל אור) פשוט נטשה את הבית ועברה לבית מלון, לאחר שלא היה באפשרותה לשלם מחשבונות החברות את חשבון החשמל של הנכס וכן את התשלומים השוטפים לאחזקת הנכס, אשר לטענתה הינם יקרים. החייבת לא עברה לבית מלון 'לשלב ביניים' ,אלא פשוט עברה למלון כמוצא אחרון, לאחר שלא ניתן לעשות שימוש בבית שאין בו חשמל".

עו"ד ארז מביע תמיהה על טענתה של ענבל אור כי הדירה בגבעתיים נרשמה בטעות חשבונאית על שם
חברת אליענה אור בע"מ. "במקרה שכך, הרי שמדובר בעבירה פלילית של רישום כוזב במסמכי תאגיד. כיצד רישום דירה בשווי 4-4.5 מיליון שקל על-שם חברה במקום החייבת הינו 'טעות חשבונאית'?!... בנוסף לכך, החברה נטלה משכנתא מבנק מזרחי-טפחות לצורך רכישת הדירה. האם גם נטילת המשכנתא על-ידי החברה נעשתה בטעות?".  

"קטינים משמשים כהצדקה לפלישה לדירה"

לעניין טענת ענבל אור כי היה על המפרק הזמני למצוא עבורה "דיור חלופי", כותב עו"ד ארז: "לחייבת הייתה אפשרות להישאר בבית ברחוב שוסטקוביץ', שם שולמו דמי השכירות על-ידי החברות עד ליום 29.6.16, ועד אז למצוא דירה חליפית מתאימה עבורה ועבור ילדיה. עם כל הכבוד, אין זה באחריות הכונס הזמני למצוא לחייבת מדור לפני חג הפסח. באחריות הכונס הזמני לכנס את נכסי החייבת ולשמרם ולדאוג לנושים אשר איבדו את כספם. אותם נושים אשר 'השמיים נפלו עליהם', כלשונה של החייבת, ינסו לחגוג את חג הפסח חרף הצרה עליה נקלעו, כתוצאה ממעשי החייבת אשר מבקשת כעת לחגוג את חג הפסח בפנטהאוז יוקרתי בגבעתיים, אליו פלשה שלא כדין".

עו"ד ארז מתייחס גם לטענותיה של אור בנוגע לילדיה הקטנים: "צר לכונס הזמני כי החייבת עושה שימוש בילדיה הקטינים כטענה להצדיק את פלישתה לדירה שאיננה שלה, ואין כל כוונה להשכירה לצד ג' בשל הכוונה למכרה. החייבת עשתה שימוש בטענה זו גם בבקשה להותיר לה את הרכב שהיה ברשותה, שכן הדבר דרוש לה כאם חד-הורית ולטובת ילדיה הקטינים. צר לח"מ על השימוש הציני אותו עושה החייבת בילדיה הקטינים, ילדים שיש להם אבות אמידים שיכולים לדאוג להם".

לאור כל זאת, עו"ד ארז מבקש מבית המשפט להסמיך אותו לפנות את הדירה בגבעתיים "מכל אדם וחפץ" - ואף להסתייע במשטרת ישראל, אם יתעורר צורך בכך.

להלן תמונות נוספות מהדירה בשסטוביץ: