"ניו-יורק טיימס" ישקיע 50 מ' ד' בהרחבת הקהל הדיגיטלי בעולם

זאת, בין היתר, בשל העובדה שהעיתון נהנה מגידול משמעותי בהכנסותיו מחוץ לארה"ב

אפליקציית הניו יורק טיימס / צילום: בלומברג
אפליקציית הניו יורק טיימס / צילום: בלומברג

חברת "ניו-יורק טיימס" תשקיע ב-3 השנים הבאות 50 מיליון דולר בהרחבת הקהל הדיגיטלי שלה ברחבי העולם. החברה הקימה צוות בשם NYT Global, במטרה "לטפח קהל קוראים גדול ועמוק בהרבה בשוקי ליבה מחוץ לארצות-הברית ולהקים צוותים למציאת נושאים חוצי-גבולות אזוריים שאנחנו מאמינים שהעיתון יכול לחלוש עליהם מבחינה עיתונאית, ושימשכו קוראים ומפרסמים כאחד". זו הייתה לשון ההודעה שפרסמו בשבוע שעבר מו"ל העיתון, ארתור סולצברגר; מנכ"ל חברת טיימס, מארק תומפסון; והעורך הראשי, דין באקה.

לפי ההודעה, "ניו-יורק טיימס" נהנה מ"גידול משמעותי" בהכנסותיו מחוץ לארצות-הברית, "אך מאחר שהסיקור הדיגיטלי שלנו עדיין מיועד ומיוצר ברובו לקהל האמריקאי, לא התקרבנו למיצוי הפוטנציאל של משיכת קוראים מחוץ לשוק הביתי שלנו". ההשקעה של 50 מיליון דולר "תהיה מקדמה לעידן חדש של צמיחה בינלאומית לחברה שלנו".

בראש NYT Global יעמדו ג'ו קאהן, עוזר לעורך המהדורה הבינלאומית של העיתון; וסטיבן דנבר-ג'ונסון, נשיא הפעילות הבינלאומית של הטיימס.

באוקטובר האחרון הציגה החברה תוכניות להכפלת ההכנסה הדיגיטלית שלה ב-4 השנים הקרובות, על-ידי הגדלת מספר המנויים על שירותי האונליין ומשיכת יותר קוראים צעירים ובינלאומיים. החברה רשמה הכנסות של 400 מיליון דולר מפרסומת מקוונת ומנויים ב-2014, והיעד הוא 800 מיליון דולר בשנת 2020.

בקיץ שעבר רשם העיתון ציון דרך, כשמספר מנויי הדיגיטל בתשלום שלו חצה את המיליון. "ניו-יורק טיימס" מתמקד בהגדלת מאגר קוראי המהדורה המקוונת שלו בתקופה שבה יותר ויותר אנשים קוראים את החדשות שלהם באתרי האינטרנט. בפברואר השנה השיקה הקבוצה מהדורה מקוונת בספרדית כדי להגיע לקהלים דוברי השפה הזו.