הטיפ היומי: קמעונאית מזון שתישאר מומלצת גם לאחר מיזוג

במחלקת המחקר של ברקליס ממליצים על מניית קמעונאית המזון Delhaize שנסחרת בבורסה של בריסל, לקראת המיזוג הצפוי שלה עם Ahold שייסגר באמצע השנה

Delhaize/ צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
Delhaize/ צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

קמעונאית המזון Delhaize נסחרת בבורסה של בריסל (סימול: DELB:BB), ושווי השוק שלה הוא 9.52 מיליארד אירו. החברה מפעילה מעל 3,500 סניפים ב-7 מדינות, בהן ארה"ב, בלגיה ורומניה.

לקראת המיזוג הצפוי של Delhaize עם Ahold שייסגר באמצע השנה, התרחיש שאנו לוקחים בחשבון באנליזה שלנו עדיין מצביע על פוטנציאל לאפסייד, בהנחה שהחברה אכן תצליח להשיג את יעד הסינרגיות שלה, 500 מיליון אירו, או שתמשיך במדיניות ההחזרים לבעלי המניות לאחר המיזוג.

שתי החברות הצליחו להציג מגמות חיוביות, הן במכירות והן בשולי הרווח, כפי שבא לידי ביטוי בתוצאות לשנת 2015. הדבר מגביר לדעתנו את הביטחון בתזת ההשקעה במניה.

Delhaize ו-Ahold מייצרות כ-65% מהמכירות שלהן בארה"ב, עוד כ-25% במדינות בנלוקס (בלגיה, הולנד ולוקסמבורג) והיתר במספר שווקים מתפתחים. רמת הסינרגיות שתושג בסופו של דבר כתוצאה מהמיזוג, היא משתנה מרכזי בתזת ההשקעה. יעד של 500 מיליון אירו נראה לנו ריאלי בהחלט, אך הוא עשוי אף להתברר כשמרני יחסית. זאת על רקע נטיית ההנהלה להיות זהירה בתחזיותיה, הפעולות העתידיות שיתבצעו לאחר המיזוג, והתפתחויות חיוביות בתחום שולי הרווח בשתי החברות.

גם ללא כל סינרגיות בכלל, החברה הממוזגת תוכל להערכתנו להציג החזרים של 6.5 מיליארד אירו למשקיעים בשנים 2017-2019. שתי החברות מייצרות סכומים נכבדים של מזומנים מפעילות, ולשתיהן יש היסטוריה של תוכניות החזרים למשקיעים, כך שגם בתחום זה עשוי להיות אפסייד.

עסקת המיזוג אמורה להיסגר באמצע 2016. אנו מסתכלים על נתוני חברת Ahold לשנת 2017 על מנת להגיע למסקנות בנוגע לשווי של Delhaize. המכפילים לפיהם נסחרת Ahold (בבורסה של אמסטרדם) - מכפיל רווח של 13.9 על רווחי 2017 ו-EV/EBITDA של 6.2 לאותה שנה - נראים אטרקטיביים ביחס לממוצע בסקטור. נוסף על כך, Delhaize עצמה נסחרת בדיסקאונט של כ-4%, כך שהיא מציעה עוד אפסייד בנוסף.

המלצתנו למניית Delhaize היא "תשואת יתר" ומחיר היעד למניה נקבע על 118.75 אירו. מחיר היעד גבוה ב-30% מהמחיר הנוכחי של המניה בבורסה הבלגית.

מחלקת המחקר, ברקליס

*** הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלה שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.