הרשת החברתית

אריה גנגר - האנג'ל של וונטייז

גנגר מחזיק מניות בחברת הזרמת הוידיאו לפי דרישה המבקשת להנפיק את מניותיה בת"א

טיוטת התשקיף שהגישה חברת הטכנולוגיה וונטייז ((Vonetize לבורסה בתל אביב מגלה שאחד מהמשקיעים בה, המכהן גם כדירקטור, הוא איש העסקים אריה גנגר.

גנגר מחזיק בפחות מ-1% מהחברה, וליתר דיוק ב-0.86% מהמניות, כאשר שווי החזקתו מוערך ערב ההנפקה בכמה מאות אלפי דולרים. כמות נוספת, קטנה יותר של מניות, מוחזקת בקרן נאמנות לטובת בתו של גנגר, אורלי גנגר.

סבב הגיוס האחרון של החברה בוצע לפני כחצי שנה, לפי שווי של כ-30 מיליון דולר אחרי הכסף, בדילול מלא. החברה, שפועלת בתחום של הזרמת וידאו לפי דרישה למכשירי טלוויזיה וטלפונים חכמים, מתכננת לגייס בבורסה בתל אביב כ-15 מיליון דולר, לפי שווי שמוערך ב-60 מיליון דולר "לפני הכסף", כך שאם המהלך יבוצע בהצלחה, שווי החזקתו של גנגר אף יעלה. גנגר (70) הוא איש עסקים ותיק, ובתשקיף הוא מוגדר כמנהל חברות השקעות ותעשייה בארה"ב. הוא מכהן כדירקטור בוונטייז משנת 2014, כך שניתן להעריך שהוא נכנס להשקעה בה באותה תקופה. בעבר שלט גנגר בחברת חיפה כימיקליים אך ב-2008, לאחר קרע שנוצר במשפחתו, בינו לבין בנו שגיא גנגר, רכש איש העסקים ג'ולס טראמפ את חלקו של גנגר הבן בחברה בעסקה שבוצעה ללא ידיעת האב והשתלט על החברה. גנגר היה בעבר מעורב גם בחברת לומניס, שנמכרה בשנה שעברה לקרן הפרייבט אקוויטי XIO. הוא השקיע בחברת ESC (שהייתה אחת מהחברות מהן נוצרה לומניס) עוד בשנות ה-90 ובנו שגיא מונה לסמנכ"ל כספים בה בגיל 27. מאוחר יותר פתחה רשות ניירות הערך של ארה"ב בחקירה על אי-סדרים חשבונאיים בחברה וגנגר הבן נקנס ב-75 אלף דולר ונאסר עליו לשמש כנושא משרה בחברה ציב ורית ל-5 שנים.

סמוך על סול

מדוע נשלח נציג הרצוג-פוקס-נאמן ללונדון?

עו"ד אהוד סול, העומד בראש מחלקת חברות וניירות ערך במשרד הרצוג-פוקס-נאמן, ביקר בראשית השבוע בלונדון, ולא מדובר בהמשך חופשת הפסח.

סול קיבל במלון סבוי בלונדון את פרס "פירמת עורכי הדין של השנה בישראל", המוענק על ידי מדריך ה-IFLR הבינלאומי, ומדרג את משרדי עורכי הדין המובילים בעולם.

הטקס המשמח היווה גם סוג של מפגש להעלאת זכרונות - לצדו של סול ישבו בטקס נציגי פירמת השנה באירלנד, ארתור קוקס, שייצגה לקראת סוף 2015 את מיילן בנסיון ההשתלטות על פריגו והייתה מעורבת בסכסוך בין שתי החברות. משרד הרצוג-פוקס-נאמן, היה זה שיעץ אז לרשות המיזוגים והרכישות של אירלנד, לגבי הצעת הרכש (מאחר שפריגו נסחרת גם בתל אביב) והמפגש החצי מקרי גרר אחריו שיחה שכללה גם מספר קלישאות בנוגע לצירופי מקרים ולעולמנו הקטן.

מהבורסה לבנק

אלה המועמדים לדירקטוריון בנק לאומי

בנק לאומי פרסם היום (ד') את רשימת המועמדים לדירקטוריון החברה, אשר עברו את הוועדה למינוי דירקטורים בתאגידים בנקאיים.

במועמדים לבחירה באסיפת בעלי המניות הראשונה נמצאות אסתר לבנון, לשעבר מנכ"לית הבורסה לניירות ערך ורגינה אונגר, לשעבר מנכ"לית קמן אחזקות ומי שהייתה חברה בדירקטוריון כור. אונגר משמשת בין היתר גם כדירקטורית ברפאל. באסיפה זו מועמדים גם דוד ברודט, היו"ר הנוכחי, ויואב נרדי המכהן כדירקטור. השניים סיימו שתי כהונות ומועמדים לכהונה שלישית בכפוף לאישור האסיפה. בהמשך, באסיפה השנייה, מועמדים יצחק פרנקוביץ', יצחק שריר ואסתר דומיניסיני, לשעבר מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי.

שיהיה להם לבריאות

מי הגיעו לכנס הרוקחות של רשת ניו-פארם?

רשת ניו-פארם ערכה השבוע באיירפורט סיטי את כנס הרוקחות ה-11 של הרשת, והפעם בסימן ההצהרה היומרנית - איחוד כוחות, ומתן כוח וביטחון לעובדים, למטה ולספקים. את האירוע הוביל חאתם עמשה, מנהל מחלקת הרוקחות ברשת.

באירוע נבחרה "טבע ישראל" לספק המצטיין, ואת הפרס קיבלו אבינועם ספיר, מנכ"ל טבע ישראל (חברה בת של טבע העולמית), מדונה תובל, מנכ"לית יחידת ה-OTC והצריכה, וג'ימי לזניק, מנהל המכירות והסחר.

אפרופו איחוד כוחות, רמי שביט, מנכ"ל ובעלי קבוצת המשביר 365, לה שייכת הרשת, ציין כי ניו-פארם נמצאת בימים אלה בתהליך מעבר לזכיינות ושיטת העבודה תהיה זכיינים ועמיתים, כשהמטרה היא להגיע לכ-100 סניפים, שמחציתם יפעלו בזכיינות.

אבן פינה 1 - מצפון תפתח הטובה

איל וולדמן מצהיר על חיזוק אזור הצפון בישראל

איל וולדמן עלה צפונה. וולדמן, מייסד, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס, הגיע לטקס הנחת אבן הפינה לבניין החדש של חברת הטכנולוגיה בפארק עופר ביקנעם. אחרי שרכשה את איזיצ'יפ ו"השתלטה" על משרדיה, שממוקמים בשכנות למשרדי מלאנוקס ביקנעם, הניח היום (ד') וולדמן אבן פינה לבניין חדש נוסף. הבניין, שעל פי התכנון יאוכלס ב-2018, ייבנה בסמיכות לארבעת הבניינים הקיימים של החברה ביוקנעם וייחובר באמצעות שלושה גשרים אל הבניין הנוכחי. בנוסף, יש לחברה פעילות גם בת"א, רעננה, באר שבע וכן במדינות נוספות."אנו שמחים על הנחת אבן הפינה לבניין החדש שמשקף את צמיחתה של החברה", מסר וולדמן. "מלאנוקס מתרחבת וקולטת עובדים ובשנתיים האחרונות הצטרפו לשורותינו למעלה מ-1,000 עובדים. הבניין החדש יאפשר להיערך להמשך הגידול בכוח האדם, שגדל ב-26% ב-2015 וצפוי לגדול ב-10% נוספים עד סוף 2016. מרבית עובדי מלאנוקס בישראל מתגוררים בצפון הארץ, והבחירה ביקנעם מהווה עדות למחויבות לחיזוק אזור הצפון".

מלאנוקס מספקת פתרונות קישוריות מקצה-לקצה עבור שרתי מרכזי נתונים ומערכות אחסון. החברה הודיעה שאת הבניין החדש שיוקם בהשקעה של למעלה מ-10 מיליון דולר, תקים חברת מליסרון והוא אמור להיות המתקדם ביותר מבין בנייני החברה בעולם. עוד הגיעו לאירוע: ליאורה עופר, יו"רית מליסרון; אבי לוי, מנכ"ל מליסרון; שמעון אלפסי, ראש עיריית יוקנעם; חברי דירקטוריון מלאנוקס, בהם: ארווין פדרמן, יו"ר מלאנוקס; דב בהרב, דדי פרלמוטר, שי כהן ואחרים.

אבן פינה 2 - במבה בדרום

יו"ר אסם מזכיר שאנחנו עדיין לא חיים כמו באירופה

דן פרופר, יו"ר קבוצת אסם, איציק צאיג, מנכ"ל הקבוצה, ואבירם דהרי, ראש עיריית קרית גת, אירחו אתמול אחה"צ (ג') את שר האוצר משה כחלון, בטקס הנחת אבן הפינה למפעל במבה בעיר. לאחר שכחלון העיד על עצמו כחובב חטיף הבוטנים, ואמר "אני רגוע שתהיה לי במבה לשנים הקרובות", עבר המפגש במהרה לעסוק במגזר העסקי ובתעשייה הישראלית. פרופר, אמר בטקס כי "לצערי, לא בכל יום פותחים מפעל בישראל. הייתי שמח אם היו חונכים אחד בבוקר, אחד בצהריים ואחד בערב, ושר האוצר רק היה עובר מחנוכת מפעל לחנוכת מפעל ואני מקווה שנגיע ליום הזה". הוא הוסיף וציין כי אסם לא מבקשת סיוע ומענקים, ובכל זאת היא מגייסת עובדים. "השר כחלון יבנה כאן דיור ואנחנו נספק לתושבי העיר את התעסוקה. זו העסקה ואנחנו מתכוונים לעמוד בה". פרופר ניצל את ההזדמנות כדי להתייחס לנושא קיצור שבוע העבודה. לדבריו "מהלך כזה ינמיך את התפוקה לעובד ובסופו של יום רמת החיים לא תוכל לעלות; כשרמת החיים שלנו תהיה כמו באירופה, נוכל לדבר על קיצור שעות העבודה", הוא אמר.