420 מעובדי רשות השידור ומשפחותיהם התפקדו לליכוד

זאת מתוך כוונה להשפיע על הרפורמה המתוכננת באמצעים פוליטיים ■ המתפקדים, העובדים בעיקר במקצועות מינהליים, החלו בפגישות עם פוליטיקאים: "רק ככה אפשר להשפיע על דברים במדינה. אנחנו צריכים לדאוג לפרנסה שלנו"

בניין רשות השידור ברוממה / צילום: איל יצהר
בניין רשות השידור ברוממה / צילום: איל יצהר

מאות עובדי רשות השידור מתפקדים למפלגת הליכוד בתקווה להשפיע על הרפורמה המתוכננת באמצעים פוליטיים. ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים לפחות 420 עובדים ברשות השידור ובני משפחותיהם חתמו על מסמכי התפקדות לליכוד, והחלו בפגישות עם פוליטיקאים כשלנגד עיניהם עומדות שתי מטרות - לדאוג לגיוס של כמה שיותר מהעובדים לתאגיד השידור החדש ולמנוע את העברתו של התאגיד למודיעין.

ההתפקדות היא בעיקר של שני מגזרים בתוך רשות השידור - עובדי הוועד המשולב והאקדמאים. לעומתם, עובדים במקצועות העיתונאיים והטכניים מסרבים לשתף פעולה עם המהלך.

עובדי הוועד המשולב, הכוללים בעיקר עובדים במקצועות המינהליים, נחשבים לעובדים מוחלשים בתוך רשות השידור, שהיו מקורבים להנהלת רשות השידור הקודמת, לפני שהוחלפה על-ידי המפרק, כונס הנכסים הראשי, דוד האן.

ההתפקדות לליכוד נעשתה באמצעות איש הליכוד הירושלמי, רמי פירו, המרכז את המהלך. "היו שני סבבים התפקדות", אמר פירו ל"גלובס". "לפני שנה בערך התפקדו 80 עובדים, ועכשיו. נכון לאתמול אנחנו עומדים על 420 עובדים ובני משפחותיהם. המלצתי להם להביא כמה שיותר מתפקדים, כי אני מאמין שזה יעשה את העבודה".

- מה המטרה של המהלך?

"האסטרטגיה היא לעשות כמה שיותר פגישות עם כמה שיותר פוליטיקאים, גם פה בירושלים, ולהשאיר כמה שיותר עובדים בתוך התאגיד".

- יש פוליטיקאי ספציפי בליכוד שצפוי לייצג את האינטרסים של עובדי רשות השידור?

"אני יכול להגיד שיש הירתמות של כמה וכמה פוליטיקאים לטובת העניין".

גרעין ההתאגדות מונה 120 עובדים ברשות השידור. אחד מהם אמר היום ל"גלובס", "הבנו שרק ככה אפשר להשפיע על דברים במדינה. אנחנו צריכים לדאוג לפרנסה שלנו".

אותם עובדים אשר הובילו את מהלך ההתפקדות קיבלו אתמול במורת רוח את האישור שנתנה מועצת התאגיד לחתימה על אישור למעבר זמני של התאגיד למודיעין, במקום לירושלים. המועצה, בראשותו של גיל עומר, שאמורה לפקח על פעילות התאגיד ולהתוות את מדיניות פעילותו, התכנסה אתמול בראשונה לישיבה שארכה כמה שעות.

בישיבה ניתן אישור לשני מהלכים - האחד לנהל ממו"מ מול שני אתרים בירושלים, שאליהם יעבור התאגיד בשנת 2018 למושב קבע, והאחר לחתום באופן זמני מול המבנה המשמש את ערוץ 9 באזור התעשייה של העיר מודיעין - עד להקמת משכן הקבע בבירה עצמה. מהלך כזה דרש אישור מיוחד של המועצה, שכן החוק כיום מדבר על כך שהתאגיד חייב לשבת בתחומי ירושלים בלבד. אף שנמצא מקום חלופי באזור התעשייה הר חוצבים בירושלים, עלו ספקות למוכנות המקום להכיל את עובדי התאגיד, כבר בעתיד הקרוב.

בתאגיד מציינים כי עדיין לא התקיימה חתימה מול שום גורם באשר למודיעין.

יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן, ביקר את כוונת התאגיד לחתום מול המבנה במודיעין, ואף הגדיר זאת כ"החלטה צינית".

מתאגיד השידור הציבורי לא נמסרה תגובה לדברים עד כה.