פורסם מכרז לבניית והפעלת מעונות סטודנטים בבת-ים

מעונות סטודנטים ייבנו בדרום מערב העיר ■  דמי השכירות שייגבו מהסטודנטים יהיו ידועים מראש ולא יעלו מעל 3% בשנה ■ 20% מהדירות יוקצו לסטודנטים תושבי העיר בהנחה של 15% נוספים

נדל"ן / צילום: שאטרסטוק
נדל"ן / צילום: שאטרסטוק

עיריית בת-ים פרסמה מכרז להקמת מעונות סטודנטים בדרום מערב העיר. מדובר במכרז שמתייחס לשטח של כ-2 דונם מתוך מתחם "פארק הים" הכולל מגורים, מסחר ועסקים בו ביקשה העירייה לעשות שימוש בתקנה 188 המאפשרת קידום בניית פרויקט להשכרה או מעונות סטודנטים בשטח חום (שטח ציבורי).

על-פי המכרז שפורסם ב-19 לאפריל ועתיד להיסגר להגשת הצעות ב-15 למאי הקרוב, מוזמנים קבלנים או יזמים להציע הצעות לבניית מינימום של 150 יחידות דיור לסטודנטים לצד שטח מסחרי. המכרז דורש הצעה לתכנון ולהקמת מעונות הסטודנטים במתחם כאשר לזוכה תינתן הרשאה להפעיל את המעונות במעמד של חוכר במהלך תקופת החכירה של לפחות 49 שנים. דמי השכירות שייגבו מהסטודנטים יהיו ידועים מראש במחירון שתפרסם מדי שנה החברה הזוכה, כאשר מחירי השכירות יפוקחו ולא יעלו מעל 3% בשנה. עוד על-פי תנאי המכרז, 20% מהדירות יוקצו לסטודנטים תושבי העיר בהנחה של 15% נוספים.

נציין כי המכרז קובע כי אישור ההתקשרות לאחר המכרז מותנה באישור הזכייה על-ידי מועצת העיר, כמו גם אישור ההתקשרות על-ידי שר הפנים. עוד במסגרת המכרז מפורט גם לוח הזמנים לזוכה במכרז, הקובע כי לא יאוחר מ-6 חודשים מיום הזכייה במכרז יהיה על הזוכה להגיש לעירייה תוכניות מפורטות, כאשר תכנון הפרויקט יבוצע על-ידי הזוכה ועל חשבונו.

עוד קובע המכרז, כי שלושה חודשים לאחר אישור התוכנית וקבלת היתר בנייה יהיה חייב הזוכה להתחיל בבנייה שעתידה להסתיים תוך חמש שנים מיום חתימת הזוכה על הסכם הפיתוח מול העירייה. נציין כי ההכנסות מדמי השכירות של מעונות הסטודנטים והשטח המסחרי יעברו לזוכה בעוד האחרון יהיה מחוייב להחזיר את הפרויקט לידי העירייה בתום תקופת החכירה.

במתחם בו פורסם המכרז האמור, במתחם פארק הים בשטח 400 דונם, עתידות להיבנות 8000 יחידות דיור, 1.5 מיליון מ"ר של מסחר ועסקים, פארק, 2,000 חדרי מלון, אצטדיון ומבני ציבור.