אלביט מציגה: פיתוח חדש שיחולל מהפכה בתחום הטיסה

גוגל גלאס" לטייסים: הכירו את הפיתוח החדש שחשפה חברת אלביט מערכות הישראלית שמאפשר לטייסים לבצע שלל משימות מורכבות בלילות של חושך מוחלט ובתנאי ראות קשים במיוחד

אם עד היום טיסות בתנאים של אור ירח ובטח כשמדובר בחושך מוחלט היו על גבול הבלתי אפשרי, בכל אופן בכל מה שנוגע למטוסי תובלה וסיוע לעזרה ראשונה' אז היום כל זה הולך להשתנות.

חברת אלביט מערכות השלימה לאחרונה טיסות הדגמה ליליות עם מערכת BrightNite™, שתאפשר למסוקי תובלה/סע"ר לבצע משימות בתנאי ראות לקויה ולמעשה לטוס ביותר מ-90% מהלילות ובכל מזג אוויר.

בהדגמה אותה קיימה החברה השתתפו עשרות טייסי מסוקים מנוסים מחילות אוויר מרחבי העולם. הטיסות בוצעו במסוק אזרחי של חברת איירבס, עליו הותקנה מערכת ה-BrightNite, אשר איפשרה לטייסים ליהנות מיכולות הטסה ליליות הדומות לאלו של מסוקי קרב.

מערכת ה-BrightNite היא קלת משקל, קומפקטית ויעילה, תמונת העולם החיצון מתקבלת לשתי עיניו של הטייס מחיבור תמונה המתקבלת ממספר מצלמות FLIR ומספר מצלמות יום רגישות במיוחד, בשילוב עם סימבוליקת טיסה ומשימה. תמונה זו הנה בעלת שדה ראייה רחב מאד והיא מוצגת על קסדת הטייס. מספר אנשי צוות במטוס יכולים בו זמנית לסרוק את השטח, מה שמאפר הטסה של המסוק עם שיפור משמעותי של התקשורת והבטיחות בקוקפיט.